Början på ett nytt äventyr

16 oktober 2011


Precis kommit fram till Golden Island Guesthouse i centrala Hongkong. 16h har gått sjukt snabbt 2h till London, 2h väntan och 12h flyg till Hongkongs ökända flygplats med stark sidvind och kort landningsbana:  
http://youtu.be/dd9NM9vsGD8


Sov nästan hela vägen, skönt att resa över natten. Nu är vi jetlagade men kommer nog inte ha några problem med att sova ikväll iallafall ^^


Hongkong är extremt stort med höga hus och neonskyltar ööverallt. Det luktar en blandning av tusen olika kinamaträtter lite gamla sopor och 7mijloner kineser. Och en tryckande värme klibbig värme ligger över storstaden. Vi är extra klibbiga då Matte läste kartan lite för ivrigt och vi gick 4 kvarter för långt med jeans och ryggsäckar.


Orutinerat så åkte jag iväg med oladdad systemkamera så nu laddar vi batterierna, dricker lite öl och försöker fundera ut om man ska sitta i handfatet eller på toan när man duschar, innan vi ska kila ut och kollar in Hongkongs livliga gator en söndagskväll.



Puss och kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Skönt att resan gick bra! Jag skrattade gott åt ert dilemma angående dusch, lite "tjorvigt" att klättra upp i handfatet men att sitta på toa och duscha är ju inte heller så praktiskt...

Ha det så bra i värmen! Stor kram från StorUlla

2011-10-16 @ 15:36:03
Postat av: matilda

Jag röstar för handfatet! Skönt att resan gick bra och att det inte var alldeles för jobbigt :)

2011-10-16 @ 15:37:09
Postat av: Golden Goddess

Ge kineserna en chans nu Ida! Puss mitt hjärta <3

2011-10-16 @ 15:43:40
Postat av: Jonatan

Ett meddelande till lillebror: Vart fan i helvete är mina grejer som låg på den bärbara hårddisken??? Ett gällt "Aaaah!" uppstod då jag upptäckte att den var tokren.

Annars hoppas jag att allt är bra med er :)

2011-10-16 @ 16:24:27
Postat av: lillebror

mybad! upptäckte nu att allt ligger på den här datorn! får fixa det sen.. eller så får jag skicka över det du behöver nån dag!

till resterande så anser jag att toa "problemet" bara är bra, då dödar man onödig tid på toaletten ^^

2011-10-16 @ 16:37:20
Postat av: Anonym

Håller med Jonathan,var inte för vågad, gör som Gudfar och använd toakombin. So far so good. Sköt om er. H Mor och Far

2011-10-16 @ 17:35:42
Postat av: Ida

Tackartackar allihopa (: pappa, du menar som Matte skrev ang toan. Ska försöka vara duktig på att uppdatera bloggen, här har vi iallafall gratis, snabbt internet (Y)

2011-10-16 @ 19:07:08
Postat av: lillebror #2

Passa på och köp något riktigt coolt åt din lillebror Ida (Y) Jag följer er via bloggen ;)

2011-10-16 @ 22:38:25
Postat av: Ida

haha var räknas som coolt då ^^ ?

2011-10-18 @ 07:34:42
Postat av: Jens

Din gudfar hade samma möjlighet till effektiv morgon toalett som ni när han bodde i latinkvarteren i Paris. Vad händer i Hongkong nu då? 31 grader varmt, är inte det jobbigt? :-)

2011-10-18 @ 09:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0