Kovalam Beach

Tisdag 29 november 2011

Det här är livet! Sitter på balkongen med utsikt över stranden och havet. Det är kanske tio meter ner dit. Det är riktigt varmt! Äntligen! Det har tydligen regnat i tre dagar här och slutade igår så det är riktigt grönt överallt och massor av kokospalmer. För övrigt är det så vitt jag sett hittills väldigt lite folk här på Keralas populäraste strand. Högsäsongen är precis i sin början.

Flyget och allting gick bra igår. Lät oss bli lurade på 500rupie och tog en prepaid taxi för att komma snabbt iväg på de 16km mot Kovalam Beach. Taxichauffören släppte av oss på stranden som var helt folktom. Det var fullt med dyra hotell längs stranden men som tur var träffade vi en tysk som hade vart många gånger i Kovalam. Han visade oss längst bort på Lighthouse Beach till ett rent och fräsht boende. De tre indiska killarna som vi skulle deala med priset om blev lite småchockade när det var jag och inte Mattias som prutade. Jag prutade medan de kollade bedjande på Mattias som stod brevid. Det gick snabbt att få ner priset till 600. För övrigt är det alltid Mattias som blir tilltalad och kallad sir medan jag på min höjd blir kallad hans lady. Tjejerna på tåget upplevde att de fått fördelar och uppmärksamhet för de är tjejer. Jag tycker snarare att all respekt och uppriktig hjälp vi fått här har vart för Mattias är kille. Sad but true. Även betydligt färre som törs komma fram och prata och fota när han är med, vilket är skönt! De står ofta på avstånd och kollar länge innan de frågar om de får ta foto med Mattias, och när tagit kort med honom och förhört sig om vår relation så törs de fråga om att ta kort med mig XD.

Idag ska vi bara njuta. Ska gå runt i mina haremsbrallor och magtröja och kika in staden och ligga och steka på stranden. Här nere i söder verkar det dessutom inte spela någon roll vad du har på dig. Man kan inge lite mer respekt med att täcka axlar och ben men i princip alla västlänningar går i bikini eller linne och shorts. Det roliga är att vi precis konstaterat att jag är brunare än Mattias trotts att jag haft långärmat och långbrallor hela Indienvistelsen ^^


Peace out


Kommentarer
Postat av: Ulla

Skönt med beachhäng innan ni ska hem till Svedala! Fast här har det ju varit extremt milt...Hur tar ni er hem så småningom?

2011-12-01 @ 12:14:22
Postat av: Far

Ser att det kan bli åska till helgen, "Åskan är mest intensiv runt ekvatorn" filma gärna :-)

Sir Matte... det är, som en Egyptisk farbror sa på radion i morse, för att kvinnor glömmer och bara pratar strunt. Frun höll inte med men det var sant för det had gud sagt...

2011-12-01 @ 21:26:46
Postat av: Matilda

Inte okej att komma hem bruna när vi andra ser ut som lik XD

2011-12-03 @ 08:44:52
Postat av: Mary och Cecilia

Halla! Ser ut som ni har det bra i Kerala! Uppe i Nepal ar det lajbans likasa. Idag ska vi ut ch ro, haha, i den stora vackra sjon med den nya bekantskapen fredrik. Njut ni och det forjavla gott!



Kram

2011-12-03 @ 08:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0