Bye Delhi

Måndag 28e november 2011

Otroligt skönt att sova ut men vaknade ändå halv nio av andningsuppehåll. Min idé om att sova bort förkylningen från gårdagen gick sådär. Mattias använde sin sociala förmåga och lyckades fixa både frukost upp till rummet och att vi inte behövde lämna rummet förrän klockan två. Skönt att ta det lite lugnt.

Sitter på flygplatsen nu och skriver. Matte är i extas och springer mellan Mc Donalds och Subway. Han kommer inte behöva äta på en vecka nu ^^. Kan ju försvara honom med att burgarna på Mc Donalds är helt indiska och har namn som Chicken Maharja Mac typ. Jag klämmer i mig favorit magic masala chipsen och kan skämmigt nog inte slita blicken från en kille som sitter bredvid mig. Han är indier och troligen den vitaste albinon jag någonsin sett i mitt liv med väldigt dålig syn och hans kroppsspråk är spastiskt och påminner lite om en råttas.

IGI Airport i New Delhi ska förresten vara en av de bästa flygplatserna i världen. Det är väldigt fräscht, nytt, rent och vitt överallt. Här har de västländska klädaffärer och matkedjor. Första gången vi sett det i Indien. Incheckningen gick väldigt fort och smidigt och när de skulle göra säkerhetskontroll fick kvinnorna till och med gå in i ett litet bås med bara kvinnliga säkerhetsvakter. Nu är det snart boarding.

So Long! Nästa gång i Kerala!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0