"Bara killar välkomna"

Onsdag 5 sept 2012
 
haha först måste jag bara berätta hur lyckat vårt firande blev i förrgår.. hm..
 
Vi vandrade runt länge och väl i våra kvarter för att hitta ett schysst ställe som kunde bli vårt stammisställe. Och det finns många ställen här. När vi väl bestämmt oss och ska gå in säger de i baren "Seules des garcons" och förklarade attt här omkring kommer vi nog inte in någonstans.. "Gaykvarteren är bäst" Tack Annelie (; haha Sååå... vi fick vandra bort från våra kvarter till de som är närmare centrum och dyrare! Tröstäta lite crêpes innan vi hittade en ok bar med dyra drinkar ^^
 
ehm.. Annars så spenderar vi mest dagarna med att sova, needå så illa är det inte men shit vad trött man blir av ingenting. Vi har shorts och t-shirt- väder här och det är högljutt franskt sorl överallt när man bor så centralt. Allt är nytt och min hjärna är överhettad av att försöka ta in så galet mycket franska. Igår hade vi löp-seightseeing över Seine och bort till Paris jardin des plants, botaniska trädgård, det visade sig att vi hade hittat helt rätt. Det kryllade av löpare i den lugna oasen som en kontrast mot det annars så avgasberikade och bilfyllda Paris.
 
Andra schyssta färdmedel som vi sett mycket av är inlines. Iallafall jag fick stark lust att söka mig till polisyrket när vi såg två poliser kryssa fram på inlines mellan bilarna igår. Och kickboards, detta förlegade färdmedel, används flitigt av allt från skolbarn till businessmen. Och sist men inte minst hyr-cyklarna. Vi är överens om att det är smart och coolt att det finns att hyra överallt men vi har inte riktigt kommit fram till hur man ska ta sig fram med dem i trafiken utan att bli påkörd på tre sek.
 
Vi har även en officiellt romantisk park i närheten dit vi ska gå på picknick ikväll! En flaska rött, en baguette, lite ostar, Anneli och jag. Myspys ^^ Vi har även laddat med en bok vi hittade igår "Où s'embrasser à Paris". På engelska hette den "Where to kiss in Paris" Så nu Matte får du komma på besök snart (;
 
Idag var vi ute på morgonpromenix åt det enda hållet i vårt närområde vi inte gått åt. Vi kom till Bastille och områden som helt verkade ägas av asiater. Och för att ta seden dit vi kommer men ändå vara ekonomiska äter vi havregrynsgröt varannan morgon och varannan morgon kilar vi ner till Boulangeriet nedanför oss och köper en baguette. 
 
Ne nu ska jag skynda mig. Anneli är duktig och är iväg och söker jobb ch köper skolgrejer till mig och jag hrm.. pluggar franska hrm...
 
Vet inte varför bilderna hamna på snedden. Har aldrig gjort det här via mobilen förut. Ni får försöka med Ctrl + Alt + högerpil så kommer bilderna rätt! (;
 

I det här huset bor vi (:
 

Såhär ser vår vägg ut i trappuppgången. Nu håller några snubbar på att mura igen det som att stockarna blir helare då? Jag är helt okunnig men kan inte låta bli att drömma andra natten i rad om att huset ramlar ihop XD
 
À tout à l'heure!

Kommentarer
Postat av: Ulla X

Hur gick provet? Idag börjar allvaret...

2012-09-06 @ 09:44:56
Postat av: Ida

intagningsprovet gick inget vidare, provet idag däremot gick bättre (; nu har vi rullat igång på allvar

2012-09-24 @ 21:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0