When in Rome

9 Juni



Natten till idag har vart den värsta så långt på resan! Tom värre än mardrömsnattåget.


Fick nån hettsförkylning igår kväll o när vi skulle sova var jag lite törstig, men sket i det då vi inte hade nått vatten kvar. I natt vakna jag av total vätskebrist. As ont i huvudet och inte ens spott i munnen. Stackars Matte erbjöd sig att gå ut o köpa vatten med mig. Eftersom dörrlåset är trasigt fick jag vakta medan han försökte hitta nån affär öppen 05.20. Min hjälte. Därför lät vi honom få sovmorgon och kilade sen iväg för att göra södra Rom..


Johan förgyllde dagen genom att börja med att få en fågelskit på tån när vi var på väg för att frukost picknicka i en park. Det gjorde det bara ännu roligare att han själv blev så totalt överlycklig att den kommit på tån och ingen annanstans ^^ . Efter en incident på badet i Budapest tycker han nu att han uppfyllt kvoten av bajs. Nu är det vår tur.


Var lite halvfebrig när vi kilade runt inne på koloseum i hettan. Vi fick billigare för att vi var europeiska ungdommar och tänkt att då kan vi ju lika gärna ta en guidad tur så vi får gå före den ap långa kön in. Det var en bra idé ända tills guiden öppnade munnen. Hon yttrade någont som i mina öron lät som en lång italiensk mening utan andningsuppehåll. Efter 20min var hon klar. Fattade ärligt inte nått alls av hennes hackiga engelska.


Det är lite kul hur alla svenskar ploppar fram så fort vi närmar oss något lite mer turistigt: Venedig, badet i Ungern eller som här, Coloseum, de var överallt!


Förutom Coloseum gick vi runt i ruinerna av staden runt om. Efter en gammal ipren och vatten från en påstådd drickskran var alternativet att antingen bli av med febervärken i musklerna eller att bli magsjuk. Lyckligtvis blev det den första.

Åt dessutom hittat favoritglassen hittills! Creme Caramell och Yoghurt. mm!


Spenderade kvällen med att laga mat på hostlet och planera fortsatt färd. Bestämde oss för en dag till i Rom så nu har vi massa spännande att ta ställning till. kommer vi få bo kvar här imorgon eller måste vi leta nytt hostel? Var tar vi vägen sen? Det nörjar märkas att det behövs mer framförhållning nu än tidigare då det börjar bli högsäsong här i trakterna. återstår att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0