Sista dagen i Budapest

2 juni


Sista dagen i Budapest. Idag har vi gått strax under två mil då vi skulle se allt som vi missat innan + lite shopping. Måste ju passa på innan dyra italien. Systemkamerorna vi köpte kan vart bästa köpet. Får grymma bilder. (:


När Ungern är färdig kommer Matte och Johan eran, vilket innebär att vi har lagt över allt ansvar på Johan och Matte att planera Italien. Liite fuskigt då Italien i princip gör sig själv, men skönt att slippa leta boende för mig o Matilda.


Kilade ut till Margarita ön som hade vart riktigt nice om det inte hade regnat så gräset va helt blött. Jaa, nu vet jag vad ni tänker, att vi har regn när det är 28grader hemma ^^ Grejen är att regnet mer kommer som en svalkande paus. Det ön var perfekt till var löpning, vilket vi fick erfara när det dåliga samvetet, i form av ett tjugotal löpare, löpte om oss gång på gång.


Avslutade iallafall dagen med att klä upp oss lite och kila till restaurangen vid vattnet som vi sneglat på sen vi kom. Riktigt mysigt med ljus och spontandans till husbandet. Lyckades få i mig en riktigt ungersk rätt med Kyckling på nått ungerskt vis med champinjon, gåslever och dumplings, med Creme tokji wine till efterätt och ett gott vin. Får packa upp löparkläderna i botten på väskan snart om jag ska tordas använda magtröjorna ^^. Lyckades må illa halva kvällen och lovade mig själv att inte käka så mycket igen! Hur som hälst, lätt värt det! Vi sänkte väl medelåldern med sådär 30 år och var inte jättepoppis hos personalen. Lite synd när Ungern annars barra haft jättetrevliga människor.


Innan jag bjuder på lite bilder måste jag bara berätta om toaletterna i Wien! Kilade in vid Schönbrunn och lånade toaletten. När man sen reste sig upp så spontansnurrade toalettringen ett varv igenom någon slags desinfektion och stannade sedan. Trodde först jag såg fel och var tvungen att testa igen XD wtf! Hur smart? Varför har vi inte det i Sverige? eller har vi det bara att jag aldrig hunnit vända mig om i tid för att se ^^ ?


Mig och Matte som små myror vid utsikten från slottet


Gåslever var en höjdare!


Kommentarer
Postat av: Fam herrejösses

Tågluff, flyg, gåslever. Hur ska det sluta?

Studentskivan gick bra med sång och mycket gott. Bara +30 i skuggan...

2011-06-04 @ 23:57:49
Postat av: Paula

Åååh underbara bilder, vill se mer!!!!

2011-06-06 @ 11:43:05
Postat av: Ida

haha ja, vi måste försöka hålla ner utgifterna nu ^^ blir svårt i venedig o Rom bara! gud vad härligt! fick han nå kul(:? det ser ut som vi kommer få kasst väder framöver tyvärr! Enda positiva är att det är lite skönare att gå när det är svalt. men men har ju några veckor kvar :P



ska kasta upp ett inlägg med bara bilder för din skullee nu paulis(; :*

2011-06-07 @ 10:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0