Leaving Italy

15 JUNI onsdag



Josh som var superpigg på frukost i Riomaggiore på morgonen sov gott när vi andra kämpa oss upp i tid. Idag var det varmaste dagen sen vi kom hit tror jag, inte ett moln på himlen. Lite halvbrända var vi rätt nöjda med att sitta på tåget denna dag.


Åkte till Monterosso och käkade lunch vid vattnet och köpte med oss lite nödproviant till den 6h långa tågresan.


Tågresorna är småsega men har endå en tendens att gå rätt fort. Så samanlagt har jag hunnit läsa två kapitel på hela resan i EN av de två böckerna jag hade planerat att ta mig igenom ^^. Så fort vi kom över på franska sidan av kusten så byttes de småslitna kusthusen och fiskebåtarna ut mot lyxhotell och stora yachtar. Så idén kan ju vara att köpa hus på italienska sidan när vi, blir rika, tänkte vi.



Matte var duktig och kollade upp hotell innan så när vi kom fram hittade vi det direkt. Trocadero hotell precis vid stationen, smidigt för oss som slipper gå och nästan billigast i varje stad att bo vid stationen. Lyckades än en gång hamna i det som allra mest kan klassas till china town. Eller kanske Asian town. Fick bara en natt på detta hotell så spenderade kvällen till att kolla nytt hotell, äta och kika in stan.


Hittade nytt hotell för 18euro. Det absolut billigaste på hela resan! Passar vår budget rätt bra nu kan jag säga! ^^ Bland alla tusen restauranger och med lite krisig hunger så blev det donken. Dock det finaste Mc Donalds jag ätit på! och älska frankrike att de har både ketchup och pommes frittes dressing. Älskar redan Nice! Det är som en blandning av semester bad/strand ort och stad. Skulle lätt kunna tänka mig att bo här! Och super rent och modernt känns det. Får se om jag ändrar uppfattning imorgon.


Nu blir det sova. Sjukt vad trött man kan bli av att sitta på tåg hela dagen? :)



puss och kram!


Kommentarer
Postat av: pappa

Var det sig likt sen sist du var där?

Tordes du gå till puben där du sparkade ut min Guinnes?:-)

2011-06-19 @ 18:19:58
Postat av: Ida

haha var lite svårt att säga, men mjo såg nog ganska lika ut (; tror inte vi var på nått guinnesställe så de var jag nog inte :P haha

2011-06-20 @ 11:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0