Wet n' wild

 

Fredag 12 mars

 

Sitter på donken igen med min mc flurry oreo, i ett småregnigt Surfers. Paula är ute och raggar och jag sitter vid datorn, allting är som vanligt ^^.

 

Dock har vi bytt hostel. Numera bor vi mitt inne i stan brevid busstationen. Det är ett hotel för backpackers. Vi betalar 18per natt, bor i en as fräsh 6 tjejdorm med ac. As stor pool och en varm bubbelpool på taket! Vi bara väntar på haken... Det är lite för bra för att vara sant. Dansken skulle klaga på köket som nog är det äckligaste jag sett, men det är ju i bubbelpoolen vi spenderar mest tid iallafall ^^

 

 

 

Ett litet referat om tidigare dagar och The Big Night Out då...

 

Vi har haft skithöga vågor och rödflag två dagar här. Vi tänkte att det värsta som kunde hända var att någon av de snygga livvakterna som hängde överallt fick komma och rädda oss. Så vi hoppade i ändå. Långa vågor perfekt för magsurfing. Tordes dock inte gå ut längre än där vågorna slog ner, med risk för att få en tre metersvåg i huvudet.

 

På kvällen var det dags för utgång. Som sagt var vi ett par hundra backpackers som föstes omkring som en fårskock mellan 4olika barer mitt i city. Innan var det bbq på hostlet och vi fick nya roomiesar. Två as dryga killar som aldrig sov o hade noll respekt för oss övriga stackare i rummet.

 

Jag och Paula hade en av våra berömda förfester på rummet innan bbq, goolet som var kvar sen gårdagen och en intimdisskusion om innehållet i en av mina gamla svenska tidningar från i höstas. Vi fortsatte ivrigt även fast vår rumskompis kom in. Hade han bott i närheten av oss hade han väl sagt det tidigare?

 

-Men va fan läser ni!!

säger han på en grötig danska.

 

Guuuuud va generad jag blev... tror vi garva i en kvart. Han blev nog dock lika generad han ^^

 

wellwell, frågar ni Paula så var vi bara på en klubb ^^ Men så fick vissa betald taxi hem och vissa fick gå också.. hm.. fair enough. Träffade massa svenskar och härligt folk och kika bikini competition. Nice kväll. Dock lite för mycket att hinna med 4klubbar på en kväll.

 

Igår drog vi på rehabilitering på Wet 'n Wild. En halvtimmes busstur från surfers. På morgonen var det panik. Paula kastade sig in i shuttle busen och drog iväg till stan för att boka nya hostlet som var 10$ billigare/ natt o jag fixade matsäcken. Killarna på hostlet försökte in i de sista få oss att stanna kvar. Wet n' Wild var galet. Sjuka rutchkanor som man aldrig kunnat föreställt sig. Underbar dag, fint väder. Skulle lätt kunna åka dit igen! :)

 

Idag är det bara chill och bubbelpool. Har äntligen haft första natten med ordentlig sömn och morgonsimmade i poolen. Ikväll ska vi göra stek á la dansken med bearnaisesås från Sverige! Lite sista farvär middag innan vi drar vidare åt olika håll imorrn.

 

 

Nu måste jag dra från donken.. en as irriterande schweizare som tog sig friheten att sätta sig vid samma bord som mig och vägrar sluta snacka. Just nu sitter han och försöker hitta mig på fb bland alla miljarder ”ida” genom att jämföra bilderna med mig, eftersom jag inte vill hjälpa honom hitta.... USCH!

 Lite bilder från dagarna...

Nimbin

Hopp i vattenfallet :)

Blue Mountain

So long från Surfers! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0