The best of Sydney

saturday 6th of march

Just nu sitter jag i Byron Bay, jag och Paula har precis gjort massa bokningar nu innan vi fatt checkat in sa vi slipper det sen. Kom till ett kolsvart Byron Bay kl sex imorse och et helt stangt hostel. Slog oss ned helt utmattade efter resan pa marken och kikade Patrik 1,5 till koket oppnade..

 

Har haft nagra intensiva dagar i Sydney nu innan. Forsta dagen blev bara chill och bekanta sig  med mina roommates. Var uppe i the rocks och kikade runt.

Nasta dag nar jag piggnat till lite insag jag att jag hade bodde i fel rum. Gick ned till receptionen och erkannde mitt misstag. dorm 112 ist for 211.. kan handa den basta. De blev chockad over att det var mojligt, men chill som hostlet var sa hade vi ju inte stangt dorren nangang sa det var inget problem. Fick stanna i rummet.

 

Det var meningen att jag skulle till Blue mountains pa onsdagen, men alla sa at det skulle bi regn och att jag borde ta det pa torsdagen ist. Var ute o kikade mig omkring nar Rasmus ringde och erbjod mig en guidning.

Akte med farjan over till Manly beach, och vadret var saklart toppen. Angrade att vi inte tagit med badklader. Manly beach hade hela skona semesterorts-chillet som man trodde hela Sydney skulle ha. Forbattrade helt klart mina tankar om Sydney! Vi hade kass timing och missade farjorna med en minut bade pa vagen dit och hem!

Tog mig aven over till norra Sydney och kikade laget sen blev det Chill pa hostlet efter en lang och varm dag. Sag pa the horsemen, skitlabbig film. De hade stuvat in alla de mest dramatiska grejerna och blandat ihop till en skrackis. Nastan overdrivet!

 

Sov skit den natten. Vaknade minst tva ggr i timmen och var skitradd att jag skulle missa taget pa morgonen. Vid sex gav jag upp och gick upp. Blue Mountain stod pa listan. Slutade pa natt konstigt satt med att jag fick lopa till tagstationen iallafall! 

Tog taget i tva h och fick ett overaskningssamtal fran pappa pa vagen :) precis vad jag behovde.
Val framme kopte jag en busstur och hoppade pa jump on - jump off bussen med ett lass andra turister. Poangen ar att man ska bli forbluffad over vyn over grand canyon look aliken.. det var bara det att vadret var kasst. Superdimmigt! Chaffisen slappte av hela ganget pa forsta platsen och pekade att vi skulle ga en timme i en riktning. Efter nagra minuter delade sig vagen och alla var forvirrade. Hangde med tva killar (hogst troligt) ett gay par, fran Chicago. i hade skitkul hela dagen pa den langa vandringen runt alla vattenfall, regnskogar och utkiksplatser over valleyn. Tror jag gick minst tusen mil pa sma stigar och flera kilometer trappor upp och ned for berg. Underbart. Rekommenderas starkt :)


Ar glad att jag slapp ga sjalv dock, hade sa vart fallet hade jag garanterat satt mig ner och grinat och trott jag var vilse for alltid dar vi gick i timtal sjalva i ett landskap som bara fortsatte och fortsatte...
Vadret blev ocksa battre, aven om chafforen vagra sluta tjata over hur underbart det varit dagen innan. Typiskt.


Sag aven en Matilda look alike i bergen :O precis paa pricken lik forutom atthon hade illrott har. kunde inte sluta glo :P


Pa kvallen hangde jag med hostlet pa en barrunda. Supervart. var jattekul :) betalade 10 dollar och sa drog vi ivag etthelt gang i en buss. Stannade pa tre olika barer under kvallen som alla bjod pa gratis intrade ol och drinkar. Pa forsta stallet blev det drograssia och nagra roommates till Rasmus och ganget akte dit. Inte kul har i aussie, har forstatt att reglerna ar ratt stranga. sa riktig fart pa kvallen. Lite lurigt sadar skjutsade inte bussen tillbaka hem sen, sa Johan, Rasmus kompis fick agera gudie. Tack for det!

natten till fredag blev annu en natt med dalig somn. utnyttjade hostlets gratisfrukost och motte sen upp Paula som kommit fram. Vi hangde i chinese garden of friendship och tog igen oss, hon efter sin resa, och jag efter min gardag. Lunchade i chinatown med en kompis till henne fran sverie. Jatteharlig tjej :)

Hann aven med en svang till Paddys market innan det bar ivag uppat. Kandes som jag fick ut mycket av tripen :)

soo on my way, uppdatering kommer...


imorgon ska Paula skydiva. Hon ar galen (;


Puss & Hej!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Kanske måste fråga mina föräldrar om de skickade med min tvillingsyster tillsammans med Pelle och Fay när de flyttade till Australien^^

2010-03-06 @ 12:48:53
Postat av: Ida

haha ja hon såg lite arg ut när jag inte slutade glo så tordes inte ta upp kameran (; haha

2010-03-13 @ 07:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0