Sydney gets another chance

Tisdag 2mars

 

Sitter i Sydney på mitt nya hostel för tillfället. City Harbour Backpackers. Har precis duschat och käkat lite. Måste vänta till kl ett för att få checka in, det suger!

Var ett helvete att komma hit. Tåget var försenat en timme i morse. Insåg snabbt att det inte fanns en chans att jag skulle kunna gå med min packning. Svettades på Sydneys äckliga cityrail och kämpade och gick sista biten. Min väska är så tung att jag inte kan lyfta armarna nu för det gör så ont i axlarna! + en väska med medsnodd mat och lilla ryggsäcken som håller på att gå sönder så jag fick bära den separat.

 

Just nu känns det som att planen idag blir att ta igen lite sömn. Vädret är sådär.

 

 

Miguel, Valeria och Sofia skjutsade mig till stationen igår kväll för att vinka av mig. Blev riktigt sentitive moment. De bar mina grejer och tänkte bjuda på middag innan. Sofia gick och var jättekoncentrerad på något hon hade under tröjan. Helt plötsligt gick hon in i en 1m tjock cementstolpe och började stortjuta. Fick bita mig hårt i kinden för att inte börja as garva. Gud, va kul det såg ut!

 

När jag skulle hoppa på tåget plocka Sofia fram presenten hon hade gömt. En handmålad boomerang. Jättefin, men hur sjutton ska jag få med mig hela det paketet nu! ^^. Och så fick jag ett halsband från Argentina de köpt till mig på sin resa. :) Sofia fick tårar i ögonen och sa ”why do you have to leave!” och Valeria hade kameran med sig och dokumenterade allting medan Miguel bar in mina grejer i tåget. Tror de kommer sakna mig lite iallafall (;

 

Taktiken att gå upp kl sex igår morse funkade perfekt. Var helt slut när jag satte mig på tåget igår kväll. Natten spenderades brevid en tjock spec tant som snarkade i en vagn full av norska ungdomar på skolresa. Sov igenom hela resan även fast man vaknade två ggr i timmen natten igenom...

 

 

 

Ehm.. lite uppdatering då.. Har fått några härliga tjejer som rumskompisar och tagit mig ut på lite vandring. Imorgon bitti blir det blue mountains om min fot pallar. Sitter på donken nu och vilar upp den med lite wifi. Jättebra. Förutom att mitt batteri dör snart. Gillar Sydney fast vädret är bättre i Melbourne..(;

 

 

So far so good... :)

 

over n out!


Kommentarer
Postat av: pappa

Kan du inte köra kundvagn som de andra i kvarteret där du bor ;-)

2010-03-02 @ 12:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0