Supernanny!

Lördag 27 februari

7.40 på morgonen ringer Valeria och ber att få prata med Sofia. Nyvaken säger jag att Sofia fortfarande sover. Följande lät såhär:

 

”whyyy iss sheeee stiiilll asleeeeppp itts 8.40!!!!!!”

”No Valeria, it's 7.40. Your in Brisbane. One hour different, remember”

”ohuu *mummelmummel* yeah but she still needs to wake up.. you know she needs an hour to get prepared”

 

Vägra erkänna att hon har fel..Tur man är van med att alltid ha och göra fel i det här huset XD...

 

Barnvakten hjälpte till på morgonen och allting gick jättesmidigt. 8.40 va Sofia iväg för att göra ett prov till scholarship på samma skola som storesyrran går på.

 

Vi fick sällis av Paula och Olivia i vårt filmtittande

 

Martina är supersöt när man är med henne själv, men så fort vi hämtade Sofia och hon ville berätta om sitt prov gick Martina igång. Hon klarar inte att ge bort uppmärksamheten i några minuter ens. Hon får dessutom minst uppmärksamhet, klämd mellan två duktiga systrar som är bra i skolan och gör mycket väsen av sig. Klart hon blir den bråkiga av dem då.

 

Girlfightvarning på g, men då kastade jag fram pizzabottnarna och de kom av sig i att göra hemmagjord pizza. Poäng till mig.

 

Fick fritid med Olivia och Paula hela eftermiddagen när ungarna var på kalas. Kl sex tänkte jag att jag bara skulle hämta upp dem lite snabbt.

 

Kommer till poolpartyt och hittar tjejerna.

Det nödvändiga pratet med alla hemmamammor, säga grattis till födelseagsbarnet sen..
”where's your clothes martina, those are not yours!”

”i have no idea! The dog poo all over them hahahaha”

 

leta kläder, planera impusliva sleepovers.

 

Skjutsade iväg Sofia till en kompis och så var vi själva med Martina. När hon fick välja kvällsaktivitet så blev det donken. Skit bra idé tyckte jag och Olivia och så drog vi.

 

Blev kvällsmys framför National treasure 2 :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0