Slow Down, Holiday in progress!

Onsdag 10 mars Nu sitter vi på donken i Surfers Paradise och utnyttjar wifi för fullt. Vädret är underbart! Idag ska vi ner o testa vågorna med boogieboards. Det gick mycket bättre än med brädorna förra gången ^^ Igår drog vi en dagstur till Nimbin. Började dagen med att åka till ett vattenfall med hela bussen hippiesugna turister och en as skön chaffis som spela bra musik. Ett litet gömt paradis mitt i skogen med vattenfall på 6-7m som man kunde hoppa ifrån och klippor nedanför som man kunde ligga och sola på. Mums! Efter blev det bbq på en liten pub mitt i urskogen. Börjar luta mer och mer åt att bli vegetarian nu, även fast vår danska kompis Köle(?) som är kock. Tyvärr hann han inte visa oss sina talanger :O men fått massa bra tips nu (; han garvade sönder åt våra backpackernudlar! Paula träffade en grabb från sin hemort och jag har träffat arbogatjejer! Världen är liten! Vidare till Nimbin så var det precis som jag tänkt mig. Väldigt litet. Hela gatan var regnbågsfärgad och vi hann gå tio meter från bussen innan en tjej kom och frågade om vi ville ha magic mushrooms. Hela befolkningen gick på nånting som inte var hälsosamt. Innan vi blev avsläppta i Nimbin berättade chaffisen stadens historia och berättade massa saker som var misstänkt likt tips för dem som ville testa nått nytt, även fast han försäkrade oss om att han själv inte gick på sånt. Riktigt great dag.  jag och Köle gick och käkade en sista måltid på Cheeky Monkey, stället där alla hänger som har superbillig mat och som är byggt så att borden är dansgolvet. Livsfarligt ^^. Vi träffade även Alex där, som vi festat med i Melbourne. Världen ÄR liten! Well, här i Surfers är det en annan prisklass på maten! Blir 59cents pasta fr.o.m. nu! Ikväll ska vi ut med hostlet på The Big Night Out. Partybuss till 4 olika klubbar med heaps av folk och gratisdricka! Kommer bli great :) Bakismedicinen imorrn blir Wet n' Wild! Största vatten themeparken här. Aircondition förkylningen håller i sig ordentligt här. Trodde jag fått bra natts sömn idag. Men vakna en timme tidigare och så hade jag glömt ställa om klockan också. Går inte att sova mer än 5h / natt här! Hard Rock café står på tur nu.. :) Hoppas allting är toppen! Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: joline

det låter som att ni har det helt sjuukt great! ha det asbra och hälsa paula =)

2010-03-10 @ 06:07:37
URL: http://inajoline.blogg.se/
Postat av: Ida

ja har vart härligt :) nu har paula åkt hem.. ni får ta hand om varanda där hemma :) sågbtw att hela inlägget blivit muppigt XD

2010-03-13 @ 07:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0