Sista veckan!

Veckan då! Har hela veckan haft småpanik och tänkt ”Det här är sista gången jag gör det här” vad jag än gjort...


Med mål att utnyttja varje sekund har jag inte haft tid eller ork att skriva blogg. Haft en riktigt kul vecka iallafall. Jobbet har varit slappt. Näst intill INGENTING att göra när Miguel och Cata är borta. Och alla är supersnälla nu när det är sista veckan. Önskar att det var sista veckan jämt!

 

I måndags drog vi en fortsättning på helgen och spenderade dagen vid Olivias pool. Dokumenterade Olivias lyxjobb i filmerna ”olivia vid poolen 1,2 och 3” ^^

 

I tisdags var jag inne i city och hälsade på Rasmus, en grabb från övre Sverige som råkar vara i Mel samtidigt som mig och åker till Syd dan innan mig, med sina kompisar. Var ett heldagsprojekt att omvända det kassa intrycket de fått av Melbourne på ett kinesägt skabbhostel i norr. Åker ni till Melbourne bo ffn inte i norra Melbourne! Det är där.. hm.. folk försvinner...

Blev sushi, min nya favoriträtt, i flagstaff garden och hämta mina tågbiljetter från Southern cross.

Hostel i Syd blev bokat och det är helt spikat att Paula får semester och hookar upp med mig på vägen till Byron Bay på fredagen.

 

hm.. sista veckan har även vart hemsk på matfronten... kom hem i tisdags. Valeria hade vart på fetaste grosiststället och köpt tuuusen as feta supergoda muffins i alla former. As många croissanter, massa godis, snickers o allt man kan komma på :O Verkligen inte nödvändigt... tur jag drar nästa vecka XD

 

Har slängt ihop ett halvskrytit cv som förhoppningsvis ska ge mig ett sommarjobb att luta mig tillbaka på när jag kommer hem.

 

 

I onsdags hade jag superkort dag. Ungarna hade scout och jag var inte sen med att utnyttja läget. Åkte in till stan och mötte Jessika och Matilda. Fulaste grejen hände. Jag och Jessika gick runt och letade efter varandra i minst en halvtimme och försökte guida oss mot varandra... båda var vid stationen som hette ”queen victoria market” båda stod bakom en scen och väntade på den andra. Båda var vid ingången. Men vi hittade inte varandra nånstans... Efter en halvtimme insåg vi att vi var på olika sidor av marknaden... SÅ FULT ^^

 

Det var sista onsdagen för säsongen de hade ”queen victoria night market” Super mysigt. Hela marknaden var fylld med food courts, liveband och fullproppat med folk! Frågan är varför jag aldrig har hört talas om det förut, så vi kunde gått dit tidigare!! :O

De andra käkade pizza och jag ångrade bittert att jag kastat i mig rester innan när man såg allt gott. Lyxade med en as god sangria, från ett väldigt populärt sangriatält, där vi lyckades då de sista drinkarna innan allting tog slut. Hett tips om ni är i Melbourne under sommartider alltså!

  

Har även hunnit med att cykla en förmiddag till Sandringham och fikade med Nathalie och Olivia. Måste som sagt utnyttja all tid av sista veckan. Blev en ”ahapp, sista gången jag cyklar till Sandringham”

 

So far so good... sista arbetsveckan avklarad!

 

Känns som jag varit i Melbourne en vecka, och nu ska jag åka igen! : (


bjuder på några bilder av Melbourne i soluppgången jag tog en morgon jag var pigg ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0