Sista helgen

Fredag 26 februari

 

Tycker det är så roligt att minsta tjejen verkligen ber mig att komma och kolla när hon har olika aktiviteter. Idag var det simtävling. Jag, Valeria och Martina som är ”sjuk” åkte till Sandringhams badhus för att se supersmå söta ungar med badmössor tävla mot varandra i alla simstilar från freestyle till nudleswim.

I bilen på vägen dit fick Vale ett mess från skolan där det stod att hennes dotter inte befann sig på lektionen. Genast ringde hon boardingschool, som sa att de hade skickat iväg Cata. Sen receptionen som skulle koll upp det. Och så tillslut meddelade att hon varit lite sen och messet hade skickats automatiskt. Sjukt! Sån STENKOLL att fäldrarna får reda på det på två röda om barnen kommer försent eller inte kommer alls. Värsta utredningen. Tänk om vi hade haft likadant i skolan... Hade blivit heldagsprojekt för mina stackars föräldrar (A)^^

 

Superkvavt och en ljudnivå på olagligt höga decibel i simlokalen iallafall. Det gick väl sådär för Sofia, men alla fick pris och hon var supernöjd. :) älskar den ungen.

Jag och Martina hade med oss våra böcker och underhöll oss mellan Sofias race.

271 sidor in i Breaking Dawn, skulle Olivias hostmamma ha tillbaka boken. Buhu! Får vänta hundra år nu för att kunna läsa slutet. 4 dagar innan Bella ska föda :O kändes som jag förlorade en vän ^^

 

Jag och den jääättesjuka Martina spenderade resten av dagen med att spela wii. OS i Vancover. Har kramp i handlederna efter all skidåkning. ^^

 

Halv sex åkte Valeria iväg mot flyget för att åka mot Brisbane! Hon tog ungarna med sig och lämnade dem på nippers och sen på kvällen skulle min barnvakt ta över ansvaret för att jag skulle få spendera min sista kväll ute i Melbourne :)

 

På kvällen mötte jag och Olivia upp Johanna, Catrin och Lisa vid Flinders. Vi lyckades hitta en jättemysig restaurang på Southbank söder om city, och fick ett bord utomhus. Souhtbank får mig jämt att tänka på Paris med floden och alla som sitter ute och spelar musik längs vägen med alla mysiga restauranger :) <3

 

Från början var vi ett helt gäng, men massa folk som droppade av längs vägen, lite tråkigt när det är sista kvällen, men men. Åt god mat och hade sjuk tur med vädret. Nästan så man svettades bara av att sitta still på kvällen.

Senare på kvällen drog vi iväg mot Crown, och M9 Lasergame! Det var massa folk där idag. Väl inne i stridens hetta kämpade vi oss svettiga. Löpte runt som fan och hittade Olivia och Johanna gömda i olika hörn hela tiden ^^ sjukt roligt! Tyvärr kom förlorade vi heelt underlägset alla de andra lagen. Men med massa skryt var mina personliga poäng skitbra.. ^^ Vi var laget med minst spelare i måste nämnas.

 

Deal på att på vår reunion i Sverige blir det paintball!


Kommentarer
Postat av: Johanna

DEAL! :D blääää va ja Ogillar att du åker idag!:'(

2010-03-01 @ 07:51:47
URL: http://aussiereport.blogg.se/
Postat av: Ida

me tooo :O saknar er massa!

2010-03-13 @ 07:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0