Min allra sista dag i Melbourne...

 Måndag 1 mars

 

Var uppe vid sex för att säga hejdå till Martina som ska på camp till Canberra. Eftersom jag vill vara så trött som möjligt inför nattåget så höll jag mig vaken till Sofia skulle upp ett par timmar senare.

 

Vid nio följde jag med henne till skolan. Varje måndag har de ensamble där de sjunger nationalsången och svär ed och grejer. Sjukt vilken disciplin de små liven har. Sofia hade tjatat hela morgonen om att hon skulle sjunga och vara med i skolkören på morgonen osv. Naturligtvis segar Valeria och vi kommer försent så hon missar sången... Kan vara den segaste människan jag träffat. Tror inte hon kommit i tid till nånting så länge jag vart här. Men Sofia var lika glad för det...

 

Det är med blandade känslor som jag har packat ihop allt jag äger här i en väska i hörnet av mitt rum.

 

Olivia kom förbi en sväng på förmiddagen innan hon börja jobba, så vi drog en avslutande fika på Dendys men Nathalie som också kom förbi. Båda gullungarna offra av sitt precious svenska godis för att ge mig lite att ha på tåget. <3 : ) så söta.

 

Nu har jag packat nääästan allt och min ryggsäck på 55liter är full till sprickgränsen. Ska ni ut och resa, ta en större väska! Jag har tillräcklig serparationsångest nu för att rensa mer bland grejerna också. Får slänga lite på vägen upp längs kusten sen.

 

Snart kommer Paula och ska byta lite bilder och hon ska ärva lite grejer jag måste lämna bakom mig ^^ Vi ska även boka hostel i Byron Bay i sista sekunden.

 

Har lovat att spela lite wii med Sofia i eftermiddag och så ska jag sno med mig lite matsäck till tåget innan Valeria ska skjutsa mig till Southern cross där tåget går mot Sydney 19.55...

 

Så ser alltså planen ut för dagen. Ska göra uppdatera när jag kan längs vägen uppför kusten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0