Kuala Lumpur

 Tisdag 16 mars

F
lygresan till Kuala Lumpur gick perfekt. Fick ett fan av alla manliga flygvardar som smugglade till mig extra godis och visade min en hel tom rad som jag kunde flytta till. Somnade direkt efter maten utstrackt pa min egen rad. Jag vaknade av att min granne tappade sin frukost 7h senare, alltsa helt i timing for frukost. Och somnade om igen. Det var ju inte heller nagon som vackte mig vid landningen, sa lag dar med mina oronproppar och ogonskydd och tyckte det borjade kannas som vi landade. Satte mig upp och beredde mig pa oronont. Da slog vi i marken. High Five!


Kuala Lumpur flygplats ar ett mysterium. Var tvungen att aka tag for att komma till vad jag trodde var huudterminalen. Val dar sa en tant att jag kunde aka tillbaka igen. Skitsvart att forsta deras hackiga engelska i informationen.Kosystem verkar inte heller vara nagot som malaysierna anammat. Fick bita mig i tungan for att inte  saga natt dumt tredje gng en forvirrad gubbe obekymrat placerade sig precis framfor nasan pa mig.


Toaletterna ar dessutom fyrkantiga och spolar nar man sitter pa dem! :O


Nu star jag vid en gratisdator och tankte kika mailen pa forsta gangen pa hundra ar. Da har de blockat alla sidor man vill in pa! irriterande.

Om 5h gar mitt plan till Bangkok. Sen aterstar nagra timmars vantande pa Sofia :)

So far so good!

Nu ska jag leta efter en kontakt sa jag kan kika nagra filmer pa datorn innan jag tar taget tillbaka igen till min terminal. Borjar lara mig nu (;


Puss och Kram fran Malaysia!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju ett reseproffs, samma sovgener som din gudfar. Skönt att det har funkat.

2010-03-16 @ 10:48:33
Postat av: Ulla

Ha det så bra i Thailand och ha inte röda eller gula kläder på er! Så länge ni undviker BKK är det inga problem tror jag.

Kram från StorUlla

2010-03-16 @ 12:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0