Halfmoon party

Tisdag, onsdag den..??. semester!

 

Tjenis. Nu är det idling som skriver här på sin egen blogg för en gångs skull. Ibland måste jag gå in och styra o ställa lite så jag har koll på vad fialotta ljuger ihop ^^

 

Som sagt då. Vi bytte ö häromdagen och sitter nu på Koh Phangan. Efter nattens bravader sov vi länge och kom iväg på färjan mitt på dagen när det var olidligt svettigt. Precis som vi bestämt att vi inte skulle göra. Med oss hade vi Liam som intelligent föreslog att vi kanske skulle köpa en biljett till buss och båt. Vi har kommit in i en skön ”det fixar sig” mood nu. Och det gör det ju.

 

Det var underbart vackert på färjan och vi kikade på Big Buddha på håll, som är ett superstort guldskimrande konstverk utanför Koh Samui.

 

Stalkers som vi är hängde vi på Liam som hade ett superbra boende planerat. Jag fick shootgun i taxin och fick ha alla väskor i knät. Har sällan svettats så mycket.

 

Dock kom vi till ”fel” kust och bungalowsen var fulla. Vi lämnade pappa Liam där och åkte över till östkusten.

 

vi hitta ett skitfint ställe. De visade oss rummet och det såg jättebra ut tyckte vi. Antigen var vi vimsiga av värmen eller så hade vi svett i ögonen. När vi kom tbx efter att tagit igen oss på stranden Hittade vi en spindel på väggen som var i knytnäve storlek. Inne i sovrummet tyckte jag plötsligt att det stack ut något stort och köttigt bakom gardinen. En skitfet ödla. Inget geecko material utan minikrockodil med mördarblick.

 

Vi kallade in superstyrkan: Tanten i receptionen med leopardbrallorna och soppåse och den lilla thaikillen med en bambupinne ihögsta hugg. De löpte runt och skrek och slog medan vi stod utanför och skrek i kapp. När de var färdiga hade vi en fet fläck ödlemos på vägen och blod på golvet. Då bestämde vi att flytta ut.

 

Först stod dock ett Halfmoon party på listan! Föris på stranden med massa mysiga människor, eldshower, skumdiscon och heaps med thaiisar som pracka på oss tusen små ringar, halsband och huvudbonader, medan de sålde Buckets med sprit av alla material.

 

En bucket senare tyckte jag att våran thai-tattokompis var världens konstnär och hans bambostick såg inte fullt så farlig ut längre. No worries mamma jag har inte ångrat mig fullt så mycket än ^^

 

Vi hittade några roligasvenskar på stranden och efter en principprutning på taxin satt vi inklämda på flakbilen och i full färd mot djungeln. Myggmedel – check!

 

Det kändes som ett stort underground party där vi befann oss mitt inne i djungeln bland lysande neonfärger på allt och alla på HALFMOON! Det var awesome!

 

Överlevde vansinnesfärden med flaktaxi hem tillsammans med ett gäng israeler som var högljudda och majoriteten av folket på halfmoon.


PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uj! kolla mejlen.

2010-03-24 @ 16:33:57
Postat av: Matilda

Och nu frågar jag mig vad jag gör här hemma, när jag kunde vara därborta! Ah justja - skola...

2010-03-24 @ 18:13:43
Postat av: John

Alltså fan vad bra ni har det! Nu är du ju så sjukt svår att få tag på också när du inte är kvar i trygga Melbourne =) Sista spurten nu, kom hem snart :D

2010-03-25 @ 09:51:17
Postat av: Ida

ska kika mailen!



haha naaw matilda snart ar du fri! :)



thi ja gnaller inte :D i know! gratis wifi ar inte langre min lyxiga vardag! snart kommer jag ocksa hem :D awesome!

2010-03-25 @ 12:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0