The change

Fredag 22a januari

 

Kan bara konstatera att Min favvis restaurang har tagit indian food till en helt ny nivå när jag sitter här o käkar resterna till lunch (Y)

 

För ett tag sen har man sett en stor vithaj här inne i bayen. Vill se en när jag är här! Kanske inte när jag badar! Har laddad upp med att se hajen filmerna^^. Dock tror jag inte vi löper nån risk för att bli uppkäkade då vi oftast badar på en halvmeters djup. Du kan vara lugn Olivia ^^ bara som en liten parentes.

 

Dessutom så har jag börja planerat lite smått för årets tradition Peace and lööve. Tror det blir 5e året i rad :) Grejen är iallafall att man kan önska artister! Så nu tänkte jag förståss att alla skulle gå in på peaceandlove.nu och rösta på precis de artister jag vill ha dit i år!

 

Jag vill jag vill jag vill att Regina Spektor ska komma.

 

Vore också massa coolt att se taken by trees. Som jag råkat gått och förälskat mig i av nån anledning. Kan väl inte vara helt omöjligt att hon kan hämta hit de pakistanska musikerna en sväng.

 

Sen står även Ane Brun på min önskelista.

 

Ehm tre inte allt för omöjliga artister att få dit kanske. Sen har jag förståss 20 till på önskelistan. Men garanterar att det finns andra som går in och röstar på dem så det räcker.

 

 

Schlapp dag idag för övrigt. Jag och olivia funderade på vad vi ville göra med kvällen.

Ringde Lisa och Ida som var supertaggade på utgång. För en gångs skull var vi ute väldigt i god tid. Hittade Lisa, Ida och ett gäng australiensare och svenskar som var släktingar och kompisar med Idas familj. Jag och olivia drog till St Kilda Bath, som vi alltid pratat om att gå till på kvällen. En restaurang/pub som ligger på stranden. Satt med st kildas egna öl i korgfåtöljerna och pratade framtidsplaner vid vattnet bland alla palmerna. Det var 40grader och helt vindstilla.

 

När vi lite klychigt instämde med varandra om att ”det här är livet”. Så kom det en vind. Och så slutade den inte. En iskall stormvind som sänkte temperaturen 15grader på fem minuter! Alla glasen på borden blåste i marken och gick sönder. Har aldrig varit med om något liknande :O inte ens i Melbourne! Den berömda So called ”the change” hade vi just bevittnat. Utebaren tömdes rätt snabbt så vi kilade vidare och tänkte leta upp tjejerna vi lämnat.

 

Det blev en riktig barrunda. Först gick vi tillbaka till The Esplanade där vi hade lämnat tjejerna. Där var de såklart inte kvar. Ett grymt liveband spelade och det var proppfullt.


Vi gick längs Fitzroy och funderade var de kan ha tagit vägen. ”Alla är alltid på The Saints” sa jag, och så gick vi dit. Utanför mötte vi några killar som pluggat svenska i uppsala. Av nån anledning är inte det så ovanligt som man tror bland australiensare! ”ooh yeah, We've meet Lisa” sa dem när vi berätta om våra kompisar. haha. Vi hittade dem på The Saints, riktigt party. Det var proppfullt av sliskiga killar inne på den lilla trånga baren som på nått helt obegripligt sätt blivit som himla populär.

Vi tog en sväng till Roberta, klubben på andra sidan gatan, som gett oss gratis inträde och en kupong på gratisdrink när vi gick förbi tidigare.

 

När vi börja så pass tidigt vare perfekt att ta sista tåget hem. Perfekt, billigare och enklare än att krångla med bussarna eller taxi. Dessutom har vi lovat oss att sluta åka taxi efter att vi febrilt försökte komma på hur man kunde göra sluta på 1000kr i veckan bara på nöjen.

 

Det närmaste ragg jag kom ikväll var Lisas stenhårda ass grabbing... Tror jag har blåmärken fortfarande ^^ haha Men det är kul att de är taggade ^^


Jag och Olivia åkte hem till min sambo och käka nattmat ist (Y).


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Jag önskade ju Chris Cornell förra året och dom tog dit honom! Förresten ska jag till Grekland när det är P&L i år! :O

2010-01-26 @ 18:01:45
Postat av: Ida

jasså :O missade jag att man kunde önska då! Men va :O inte på frågan! p&l är bestämmt sen förra året unga dam!

2010-01-27 @ 06:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0