The australian sailing championship

fredag 15e januari

Det massa folk på piren på min morgonpromenad. Min nyfikenhet vann över min ovilja att vara social på morgonen, så jag stannade och frågade ett par what's up. The Australian Championship i segling var vad som hände. Stod kvar ett tag och pratade och försökte titta intresserat på de tävlande segelbåtarna på havet. Segling måste ju slå biljard i tråkigaste publiksporten. De skulle segla i en bana och allting gick i slowmotion. Riktigt fint väder fick de iallafall.

 

Kokade gröt till Paula och mig och sen blev det en dag på Brighton Beach. Bruna gubben var där och var omöjligt ännu brunare(!) sen jag såg honom sist. Perfekt strand väder idag. Inte fööör varmt och ingen blåst.

 

Catrin kom och bytte av Paula. Hon hade precis slutat jobbet på Bakers Delight. Deras policy är att skänka allt sitt bröd till välgörenhet när det gått ut datum. Den policyn gillas starkt av mig. Det är inte heller något tråkigt kungsörsbagarn. Catrin hade med sig två påsar med olika sorter i. Bröd med tomater, oliver, kryddor, bacon mm i. Kul att träffa henne :) var ett tag sen.

 

På kvällen skulle jag och Olivia gå till East Brithgon och hälsa på Lisa. Hur svårt kan det va, tänkte vi kaxigt, men skrev ändå upp en liten vägbeskrivning. En timme senare kom vi fram till Lisas extremt stora fina lyxhus. Efter att ha börjat gått åt fel håll och tappat bort oss ca tre ggr. På vägen hittade vi iallafall ”ute gymmet” som vi använde flitigt på alla olika ställen vi stannade på med familjen under vår resa :). Jag gnällde över att vi minsann inte hade några sånna i Melbourne. Så nu blir det löpning åt andra hållet av Brighton. Eller, troligtvis mer orientering än löpning.

 

Hade en flaska glögg över sen innan jag åkte iväg, så blev glögg och Twilight

 

Hemvägen gick betydligt snabbare. Dels för att vi hittade och dels för att vi höll på att gå in i en svinstor spindel som hade byggt nät över hela gångbanan. Alternativet var att bli biten av spindlar eller gå på vägen och bli påkörd av bilisterna. Halvlöpte med händerna framför oss.

Efter vårt halvmara var det perfekt att komma hem till nattmaten. Te och brödprovning ^^


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0