St Kilda Penguins och slutet på semestern

27 28 januari

 

well inte mycket inressant om gårdagen. Jättefint väder så passade på att cykla bort till utegymmet. Borde vi ha hemma med. Kan ju inte vara så svart att fixa.


Läst Eclipse som jag lånat av Olivia. Måste skynda mig så jag hinner med den sista boken också.


Städade på mitt rum så Valeria inte ska få en chock. Och gav mig in i en del avancerad matlagning som för övrigt gick skitbra. Frysen är snart full så nu har jag i reserv om de får för sig att käka snitsel en vecka i sträck ^^. Det intressanta med gårdagen var dock vår kvällsaktivitet.

 

Hurtiga som vi blivit tog jag, Paula och Olivia cyklarna bort till st Kilda pier. Väger bort är sjukt vacker i solnedgången. Väl där mötte vi nya Ida.

 

Varje kväll vid solnedgången tar sig minipingvinerna upp på piren för att krypa in mellan stenarna där de har sina bon. Phillip Island som vi funderat på att åka till har ”pingvin paraden” som största turistattraktion. Fler tusen människor vallfärdar varje kväll för att få se de söta små undren.

 

I st Kilda var det betydligt färre åskådare. Ute på piren blåste det väldigt mycket. När solen började gå ner kikade de fram. Fanns även någon slags liten utter med vit svans som simmade omkring. Alla stod fascinerade och tog kort bäst man kunde utan att använda blixt som var strängt förbjudet. Det skrämmer dem och kan göra så att de inte törs komma upp på piren. Just precis det hände såklart. Fast vakterna sa till dem vägrade kineserna att sluta ta foto med blixt! Varför är jag inte förvånad! Skittjuriga stod vi där, pingvinerna livrädda och vakterna bekymrade över att de var så sena upp på piren...

 

Jaja, det var iallafall väldigt sött :) 

Bästa bilden jag kunde få med mobilen som kamera ^^

Ida Nygren :)

Solenedgång på piren


Har precis vart ute på långpromenad nu. Sitter och kikar Big Stan. Ska vara duktig och dammsuga lite innan familjen kommer. Jobbångest! Fast det blir senare för vädret är underbart och nu blir det stranden!


Ikväll ska vi på besök på Dendys. Det var himla längesen och nu har våra indier kommit tillbaka från semestern också :) ska bli kul! Och så gör jag nog bäst i att hålla mig borta ikväll om jag inte vill packa upp allt åt dem.. ”Ida can u please do me a favour?”...

 

btw så har jag fått ett as nice silikonsadelöverdrag till cykeln ^^ haha yes! Nu ska det cyklas!

 

puss så länge :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

För några dagar sedan drömde jag faktiskt om att vi hade ett utegym här^^ Vi borde bygga ett! haha

2010-01-28 @ 08:50:29
Postat av: pappa

utegym?!! Har du ingen spade? (50 cm snö...)

Ida, Phillip Island var OK för 30 år sedan nu är det bara kommers enl. folk som varit där.

Var har du vanliga kameran då? Hm.

2010-01-28 @ 15:21:50
Postat av: Ida

haha :P jaa de jag har hört med :) paula och olivia hade med sig systemkameror så tyckte de räckte :P kanske får sno bilderna av dem sen.. (:

2010-01-31 @ 22:48:43
Postat av: marie

fina bilder (:

2010-02-07 @ 01:29:53
URL: http://marybeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0