Section 8

Lördag 30e januari


Jag har precis kommit hem från en grym kväll! Och dag!

 

Imorse släpade jag me mig Ida, som sov hos mig, på min morgonrunda. Vi upptäckte att det var perfekt beachäväder! Och Miguel upptäckte att damernas final i tennis var halv sju på kvällen och inte på eftermiddagen som jag läst nånstans och lurat i alla.

 

Så en dag på stranden. Olivia och Paula låg redan där och jag och Ida fiskade upp Jessica på vägen.

 

På kvällen drog jag och Olivia till Federation Square för att sluta upp med en hel mängd tennisintresserade människor som tagit med sina filtar och slagit sig ner i den supervarma natten.


Smussla med vår vin och kex och bredde ut picknickfilten^^ Idag var en av de nätterna med 30gradig värme då man inte kan låta bli att älska Melbourne!

 

Uppenbarligen finns det väldigt många belgier i Melbourne och det var väldigt tyst när kraftpaketet Serena tog hem segern efter en jämn match.

 

Vi hade researchat lite och tänkte att vi skulle hitta några av de barerna som inte låg lika synligt som Young and Jacksons för alla turister. Så expedition explore nightlife @ Melbourne city.

 

Vi började o dra till The Croft Institute. Låg i en sjukt trång gränd. Skitläskig, som man helst inte skulle gått in i ens om man fick betalt!... längst inne låg klubben som var inspirerad av ett mentalsjukhus. Det var creepy. Dock gick vi inte in eftersom det var inträde. Men vi slöt en unbreakable vow i ren Harry Potter anda, och Olivia lovade mig att det blir ett besök nästa helg. Om vi vågar oss in i den djupa gränden i China town...

 

Vidare letade vi i ännu värre gränder. Bakdörrarna till alla kinamats restauranger, Fyllda med soptunnor, illaluktande av urin och med mysko gubbar i hörnen. Allt för att hitta de små gömda guldkornen vi var på jakt efter. Om jag var rädd? Hela tiden, haha men som de redan varnats för i artikeln där vi hittade lite tips, var det ju det som var tjusningen med de hela.

 

Well. Vidare. Efter en liten felläsning på kartan av mig så hittade vi tillslut rätt.

Section 8, låg även den gömd i en gränd bakom china town. Bakom ett hönsnät skymtade vi den provisoriskt byggda baren. Bord och stolar av ditställda lastpallar. Baren, en inredd barack och över oss skymtade orions bälte fram mellan plåtarna som fungerade som ett tak över halva stället.

Det var skitmysigt!

Turisterna hade inte riktigt letat sig fram, det var proppfullt av aussisar och ett perfekt ställe att tillbringa en kväll i 30gradig värme på. Ljusslingor lyste upp i trädet som var inbyggt mellan borden och drinkarna var billiga.

Tummen upp för Section 8!

 

Vi hamnade på Murmur, en liten gränd såklart, fast en bit ifrån de andra. Litet hemmatrevligt ställe i kubansk stil som även fungerade som en restaurang. ”Are you here for the birthdayparty?” frågade vakten, och varnade oss sedan för att det var proppfullt pga ett födelsedagsparty och ett förlovningsparty. Vi drog in ett tag och försökte smälta in i mängden. Murmur är kända för sina drinkar, och visst. Det såg truly amazing ut. De låg även på en prisklass så hög att vi inte ens kunde förmå oss att dela på en. Lite mer exklusiv bar alltså.

 

Vi letade även förgävels efter två barer till som vi kikat upp. Men beslutade oss tillslut för att kolla närmare efter dem när det var ljust ute och gränderna inte var fullt så mörka.

 

En grym kväll! Tack för den Olivia :)


pusspusspuss! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0