Sakna Melbourne eller sakna Sverige?

Torsdag 21januari

 

Soo... what about today..

 

Jag fick reda på att Valeria och barnen kommer hem om en vecka. Då är semestern slut! Lika bra det kanske, innan jag blir för bortskämd här.

Då ska jag på nått snyggt sätt berätta the chocking news, att jag är på väg härifrån. För så är det. Jag är 72% säker på att jag kommer pallra mig från min lyxtillvaro i början av mars för att resa kusten därifrån vi slutade. Så då var det sagt, då kan jag inte ångra mig.. igen.

 

Familjen har inte sagt hur länge de vill ha kvar mig men jag antar att de inte räknar med att jag åker så snart. tycker det är snällt att ge dem 4v så de har chans att hitta nån ny au pair, om de vill. Och så jag isf kan introducera den. Hoppas det inte sinkar ner stämningen resterande veckor nu.

 

Är grymt kluven. Jag älskar Melbourne! Verkligen. Urmysig stad. Familjen och alla mina tjejer med. Gjort mer grejer här än vad som händer i Sverige på ett år. Samtidigt vill jag inte fästa mig för mycket för jag vet att jag snart ska åka. Och så längtar jag ju hem med. Vet att jag aldrig kommer kunna få tillbaka det här, men that's life har jag fått lära mig. Hoppas på reunion med tjejerna när alla är tillbaka i Sverige igen.

 

Well.. nu blev de dålig stämning. Det där är bara spekulationer.

 

Marta berättade att hon kommer på fredag nästa gång och städar så vi inte skulle skrämma varandra igen. Därför blev jag ännu mer skrämd när jag vaknade och hon var i huset idag! ”I changed my mind.” Skön tant ^^

 

Idag har jag mött upp de två tjejerna som jag och Felix träffade på tåget. Matilda och Jessica. Spenderade eftermiddagen på st kilda beach. As mysiga tjejer. Hoppas man får se mer av dem :)

 

Åkte in till stan och fixade o grejade. Prepare for departure so to speak. Så mysigt att gå runt i city o kika och veta att man inte har bråttom någonstans och kan ta hela dan på sig om man vill. Kikade förbi rooftop cineman. Puben på takvåningen med konstgräs och bioskärm. Kikade upp tiderna för olika filmer så nu ska de väl bli av nångång hoppas jag! Besökte även affären som kaanske är min favorit i city. ”Mag Nation” tre våningar tidningar. Som ett bibliotek typ. Köp en kaffe o läs igenom alla tidningar i lugn och ro. Köp om du vill. Istället för att smygläsa bakom hyllan i kiosken ^^. Fullt med folk, fast det var mitt på dan. Svinmysigt.

 

Väl hemma mötte jag Miguel. Han envisas med att med jämna mellanrum gå och storhandla fast det bara är vi två som äter nu och har mat så det räcker och blir över. Han lockade med mig, och som de sambos vi är gick vi runt och plockade det vi kände för just för tillfället. Yes, när jag blir rik ska jag göra likadant.


Hans matlagningsskills ligger till och med ganska många snäpp under min egen nivå. Därför var han inte sen med att föreslå min favorit Indiska restaurang. Jag var inte heller sen med att säga att det var en utmärkt idé. Vi cruisade igenom Church st och han visade alla tusen bra restauranger på vägen som jag aldrig kommer hinna prova på iallafall innan jag åker.

 

Så tennis, skitsnack och indian food med min hostdad hela kvällen. Tänk om Valeria och ungarna kunde stanna borta lite längre! Fattar inte, Miguel är så malplacerad i familjen. De andra e hetsiga och han är skitchill och rolig. Och rik dessutom. Kanske stannar och gifter mig med honom här nere istället.

 

Förlåt för min mundiarré idag. Ska sluta skriva allt som ploppar upp i mitt huvud! Och ta det lugnt mamma, det sista var ett skämt!

 

puss puss puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0