Hela havet stormar

Måndag 18e januari

 

Fick härliga 12h sömn inatt. Mycket behövligt. Av ren reflex vände jag mig över till andra sängen, som till min förvåning var tom.

Hörde Miguel gå runt i huset, och fick genast känslan av att semestern var slut. Sen hör jag honom hålla på o plocka med massa grejer inne på mitt badrum och tänker ”men vaf...” går in och upptäcker med ännu större förvåning att det är söta Marta som är tillbaka igen! Hon trodde huset var tomt och blev lika chockad som mig. Genast blev det lite mer semester när jag insåg att jag inte skulle behöva städa nånting (:

 

skulle ut och gå. Det är sjukt storm här. Kunde inte gå ut på piren för det skvätte upp så mycket vatten, och dessutom var man tvungen att hålla i sig i räcket för att inte blåsa av. Runt 20 strecket och regn dessutom. Har gått hela dagen med alla kläder jag äger på mig, vilket inte är så mycket eftersom jag skickat hem allting!

 

Nu ligger även alla bilderna från resan på fb. Ett helt livsprojekt att ladda upp bilder. Shit!

 

Vart lite kreativ idag och gjort köttfärssås. Blev skitbra om jag får säga det själv. För att bli av med all chili som pappa lämnat här så har jag börjat smyga in lite i varje maträtt. Passade extremt bra till mina banan och russinpankakor som jag hittare recept på, på baksidan av russinpaketet ^^.. som ett litet inlägg måste jag säga att man garanterat kommer gilla mina bananpannkakor om man hatar bbq sås! ^^  

Äntligen hade jag lite tid att ladda upp alla tusen blogginlägg som väntat, och läsa lite Twilight. :)

 

Drog mig ut på 8km löpning i stormen. Det var inte alls kul! Har skickat hem de varma löpkläderna som jag inte trodde skulle bli nödvändigt igen. Det gick 10 minuter snabbare att löpa i medvinden än i motvinden! Sjukt. Tror även jag lyckades vricka foten eller nått. Iallafall kan jag knappt gå nu, om man ska gnälla lite.

 

Well inga sura miner! För imorrn ska jag med tjejerna på Australian Open och kika när Soderling tar hem segern. Det kommer bli great!

 

Dock ska det regna, blåsa, bli kallt, bli varmt, stark sol.. osv... som vanligt får vi packa ner jacka, långbrallor, shorts, solkräm och paraply. Jag och Nathalie funderade på 50 liters ryggsäcken ett tag.

 

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det var på tiden med en uppdatering :D

Men tycker nog du kan lugna ner dig med joggingen lite så att du inte är hypermycket bättre än mig när du kommer hem^^

2010-01-19 @ 16:56:37
Postat av: pappa

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6449912.ab

vad hände??

Vilken ramsa var bäst, var du målad?

2010-01-19 @ 17:23:43
Postat av: Sophiie

haha fett jobbigt med dina explosionsartade uppdateringar á la 18 inlägg! ett jämnt flöde vill vi ha :D

2010-01-19 @ 18:50:31
Postat av: Ida

matilda: haha nu behöver du inte oroa dig XD gjort illa foten på nått konstigt vänster :S så tog en paus i schemat för o bli bra. Jag kommer va tio minuter före dig iallafall (; mohahaha



pappa: självklart var jag målad! haha han såg trött ut, irriterad och otrevlig. Men ändå spännande match. Spanjoren va duktig helt klart. Bästa ramsan var "robin s robin s robin, robin s, han har långa ben han är aldrig sen, robin robin s" haha



Sofia: haha i know! tänkte att ni sklle få nått att bita i (A) nu lovar jag att det blir bättring.. eller iallafall inte 18 (; haha

2010-01-20 @ 02:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0