BBQ @ Elwood beach

Fredag 29e januari

 

Familjens flyg blev försenat rätt rejält igår. Av ren uttråkning gick jag och la mig klockan nio och tänkte att jag skulle somna innan de kom hem. De kom mitt i natten och stackars Miguel fick stå några timmar på flygplatsen och vänta.

 

Imorse hördes de långa vägar att familjen var hemma. Förstörda av jetlagen var de uppe tidigt.

 

Jag klarade mig att hålla mig undan från dem väldigt bra...enda tills jag skulle säga hejdå och kila över till Paula. Småpratade lite med Valeria om våra resor och hon försökte pracka på mig två kilo godis som de hade köpt i argentina. När jag tackade nej med en lögn om nyårslöfte och efter massa tjat från hennes sida suckade hon och berättade att hon gått upp 5 kilo över julen. För att känna sig lite bättre själv försöker hon pracka på mig allt godis och sötsaker i världen! Så taskigt!

 

Precis när jag sa hejdå kom det... ”Ida can u please do me a favour”... Det är ingen fråga. Lite syrligt sa jag att jag bara skulle ringa och avboka mitt möte med Paula först... Sen blev det jobb till halv sex.

 

Kan tyckas drygt av mig att säga så och försöka smita det som ändå är mitt jobb. Grejen är ju att jag får betalt veckovis och det är fredag. Alltså får jag ingen som helst betalt för idag. Au pair livet i ett nötskal.

 

Fick den roliga uppgiften att packa upp. De hade 9 väskor som alla rymde ca två Ida. De hade med sig i princip hela huset! Törs inte tänka på övervikten de måste betalat för väskorna då jag inte orkade bära någon av dem. Helt stört.

 

Utan att överdriva hade alla tjejerna 20 bikinisar och baddräkter var. Har aldrig vart med om några mer bortskämda ungar. Själv är man superglad när man köpt en ny för säsongen. Här lät de mer ”yeah, maybe this is mine, it looks familiar” när jag lagt alla i en stor påse och bad dem rensa själva.

 

Iallafall är det skönt att familjen är hemma. Det är lite mer liv i huset än när jag och Miguel gick om varandra och lite kul hade vi när vi skämtade om all packning och tjejerna berättade om sin resa. Så skönt när bara jag och Cata är hemma. Med 13år är hon ändå mer som en kompis än som ett barn.

 

Kvällen var mys. Familjen drog iväg på nippers (tjejernas livräddningskurs på stranden) och Johanna kom hit. Vi gjorde i ordning alla bbq stuff och mötte upp Olivia på vägen. Sen cyklade vi , duktiga som vi är, till Elwood beach och grillplatsen som finns där.

Asmysig kväll. Ida och Paula dök upp senare och joina. Grillade chiliburgare och Johanna tog med snacks och chilidippen som vi allvarligt funderar på att importera till Sverige. Sjuukt god.

 puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0