The Croft Institute

 Lördag 6e februari

 

Fortfarande på bästa humöret gick jag upp och tackade Miguel (som är den enda som skulle gjort nått sånt sött) för lingonsylten och knäckebrödet.

 

Morgonpromenaden som för övrigt blev på eftermiddagen förgylldes av ett helt oväntat samtal från Sverige (; Har inte fattat först nu hur mycket av dialekten jag har tappat och hur mycket dialekt vi har! Trodde ju Kungsör prata rikssvenska! ^^

 

Självklart hade alla tjejerna som hade sleepover hos Cata druckit upp all möjlk. Ingen i familjen, som vanligt, som tänker ”justja, Ida äter samma frukost varje dag, vi kanske kan spara en deciliter mjölk till hennes gröt”

 

Jag och Paula kilade till Olivia och slöade bort hela supervarma dan inne på hennes helteckningsmatta och var ute en sväng och fikade chokladmuffins. Kändes helt klart som en söndag. Men icke. Välplanerad utgång var på g (Y)

 

Kilade hem o gjorde i ordning mig. I sista sekunden skulle jag iväg och köpa dricka till mig och Olivia. Och så vägrar snenäsbitchen på Safeway låta mig köpa. ”Your ID is overseas” ”JA, Jag vet.. det har vart det varje gång jag vart här och det har funkat varje gång.” baaaahh rasist. Hon känner igen mig och har sett mig tusen ggr. Sist vi kom frågade hon t.o.m. sin chef och han sa att det funkade bra med våra ID. Blir så förbannad. Bara för att man blivit tappad på näsan för många ggr behöver man inte va så jäkla bitter.

 

Paula som åkte efter mig och Olivia kom långt före hem till Johanna eftersom vi var tvungna att leta reda på en ny affär. Kanske mest eftersom Olivia var 99% säker på vart Johanna bodde och vi åkte två kilometer för långt med tramen och sen dessutom letade på fel gata ^^

 

Johannas hus var as fint och hennes pappa trevlig (Y) Hon hade besök från Sverige av tre tjejer som var ute på jordenrunt tur. Tove, Emma och Amanda. Super roliga :) Tog med oss snacksen o drickat och satte oss på en filt i den enorma parken utanför hennes hus.

 

Sen blev det tram in till city och The Croft Institute, som jag tjatat efter. Det var mindre än man hade trott. Undervåningen var i hel psykhems anda. Dock var det toaletterna som gav den läskigaste känslan. Övervåningen var till vår förvåning inredd som gympasal. Ribstolar, plintar och basketkorgar trängdes. Musiken var inte heller mycket till reggae som vi trott, dock helt okej. De träliga var att musiken och basen var så hög att det skallra i hela huvudet och tjöt i öronen efteråt. Man kunde inte prata så besöket varade inte hela kvällen.

 

På donken efteråt kom vi fram till samma som alltid. Att de två f:n är de bästa. Förfest och fyllekäk. När ska man lära sig att det räcker.

Träffade två svenskar som ja satt o snacka med på donken. Var här och pluggade och var trött på att bara träffa svenskar överallt, osmart drag att dra dit då ^^ haha

 

Nattbussen hem igen. Det är tur att nånting går efter klockan ett. Men det är verkligen inte lätt.. Först bussen i hundra år. Där vi ska av är det inget normalt stop heller så man ska försöka känna igen sig och övertalal chaffisen att stanna där. Sen gå en halvtimme...

 

Sen finns det inget bättre än min säng...

<3 :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du har ju ett internationellt körkort att visa tanten!!

2010-02-09 @ 13:47:35
Postat av: Ida

Den där tanten som är i min ålder ^^ har hjärnan i näsan... o den är av.. skulle inte spela nån roll om jag hade med passet ens. Hon vill bara jävlas...

2010-02-11 @ 14:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0