Supernanny!

Tisdag 16 februari

 

Har precis varit barnvakt hela kvällen till Martina och Sofia (: Super easygoing tjejer! Miguel och Valeria var ute och käkade middag. Vi har kollat OS, sett Kalla fått guld och käkat nötter. Martina slutar aldrig förundras över min dator och har suttit och tagit massa bilder... ^^ Såna här dagar vet man att man kommer sakna dem när man åker hem igen...

Vet inte om jag sagt det, men Catalina är borta i tre veckor. Nånting som kallas boarding. Alla i grade 8, flyttar till skolan för att bo där i tre veckor. Under de veckorna är de inte tillåtna att komma hem överhuvudtaget. Får endast lämna skolan för idrottsaktiviteter. Har lekt lite med tanken om vi haft nått likande på central ^^ haha hade blivit kalabalik. Hade kunnat blivit kul ^^

 

...Därför är det iallafall riiktigt lugnt här. Oftast hon och Martina som bråkar. Har inte tyckt att hon gör mycket väsen av sig när hon är hemma, men guuud va lugnt och skönt det är när hon är borta. Inte på ett elakt sätt. Men känns som hon inte riktigt passar in i familjen, de är liksom mer som en familj nu.

 

 

Igår kväll efter maten kastade vi oss alla in i bilen. ”Läääma allt på booordeeeeet!!! Sooooleen går neeeerr! VAMOS VAMOS!!”

 

...Så avslutades vår mysiga middag ^^

Jag hade gjort tacos till hela gänget och för en gångs skull var alla jättenöjda med maten. Cred till mig! Inte ett dugg likt det vi kallar tacos i hemma, men helt ok :)

 

Familjen hade fått för sig att vi skulle gå promenad och titta på solnedgången. Lite motsägelsefullt att kasta oss hals över huvud in i bilen för att racea ner till stranden. Kändes som själva grejen blev lite förstörd^^. Men det var mysigt :) och helt lagom ljummet varmt. Såna kvällar man önskar att Sverige hade på sommaren. Såna kvällar man kan sitta ute hur länge som helst utan att frysa.

 

 

 

Idag har jag skickat hem 8kg packning och min rullväska. Lite mindre att släpa på, men har fortfarande sjukt mycket. Det kostade mig en förmögenhet. Svider när man räknar sparpengarna.

 

Spenderade eftermiddagen hemma hos Paula och smaka hennes banan/choklad pannkakor. Hennes ungar är så söta (: Har, efter mina tidigare besök, blivit lite idol, och nu blir de jätteblyga när jag kommer fast de sekunden innan sagt ”I'm calling Ida, she's coming over” kanske skulle byta familj ett tag ^^

 

Vaknade kallsvettig inatt igen(!) efter ännu en mardröm. Städerskan skrämmer upp mig med diverse rövarhistorier som alla poängterar att jag måste vara på min vakt och alltid ha dörren låst när jag är själv. Inatt var jag jagad av nån spansk maffia medan hela gänget härjade och skrek på spanska att jag måste gömma mig snabbt.

 

Over n out! (:


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hur länge har ni tänkt stanna i Bangkok? Anders vill ju spara sin semester så jag funderar på att åka ensam och ligga och lata mig vid poolen på Rembrandt Hotel där jag har SAS rabatt(ca 370 kr/natt). Samt fika/äta med er någon dag. Jag väntade in Anders 2 dagar i BKK 2006 och det var helt OK att vara ensam. Fast lite sällsis är ju kuligare, i alla fall när man ska äta.

2010-02-17 @ 15:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0