Storstädning och ledig kväll!

Torsdag 4e februari.

 

Behöver jag berätta vilken träningsvärk mina skinkor är drabbade av idag! Helt galet.

Kämpade mig upp 06.30 och skypade med mor och far. Måste lära mig att den idén inte är väldigt bra. Helt morgonparalyserad och kommer knappt ihåg nått vi sagt efteråt. Dessutom glömmer jag ju bort allt jag tänkt berätta. Aja. Alltid kul att prata :)

 

Idag hade Valeria en ny idé. Låta mig jobba på dagen och ge mig ledigt på kvällen hette det. Hade det varit en annan dag hade jag blivit irriterad och vägrat, hatar sista minuten planer. Är det så svårt att förstå att man försöker planera ett liv även som au pair. Idag hade jag dock inga planer så det var helt okej.

 

Eller jag hade tänkt ägna förmiddagen åt att ta igen sömnen jag missat. Så blev det inte och istället fick jag sjuk huvudvärk när vi var klara och skafferiet var snyggare än det någonsin varit! Fick sova min lilla lediga tid på eftermiddagen och dricka mängder med vatten. Försökte mig även på en promenad, vilket var allt annat än helande när det var 45grader, kvavt och regnade. Hemskt.

 

Lyckades krympa en tröja i tvätten idag och fick fetaste utskällningen. Hade det vart för några månader sen hade jag i blivit tårögd av att inte kunna vara alla till lags. Idag var det ”yeah, I'm so sorry” och väntade på att hon skulle sluta... Man blir.. rätt hårdhudad här.

 

Iallafall drog de iväg tidigt idag och jag var äntligen ledig! Tänkte hitta på värsta grejen. Men som hela veckan har känts var jag totalt omotiverad. Jag och Paula blev sittande med datorerna och dega. Kikade nya favvisserien. Make it or break it. Miguel guidade mig genom funktionerna på on demand. Och nu har han fixat så den automatiskt spelar in alla avsnitt i serien! Är det inte en underbar uppfinning så säg!

Blev även en del Family guy och Simpsons. Blir aldrig gammalt ^^

 

slänger upp ett provsmak av vad jag vart med om, så ni kan föreställa er min dag!


puss puss :)


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Haha omg, I feel you man, vilket projekt! :O

2010-02-05 @ 07:56:57
Postat av: pappa

Ja justa ja, den där termosen stod inte på bordet tidigare :-)

2010-02-05 @ 10:03:57
Postat av: Ida

sofia: haha jaa me nu åre gjort ^^ väldigt nöjd. Funderar på att ta en "efter " bild också



pappa: kaxa inte för mycket, kan tänka mig hur det ser ut i ert kök ;)

2010-02-05 @ 15:08:50
Postat av: Matilda

Det kan inte ha varit de som gått upp något kilo under semestern då och skyller på att du "krympt tröjan"? ^^

2010-02-05 @ 15:27:19
Postat av: Ida

hahah du! de tordes jag inte ens föreslå (; hahaha

2010-02-07 @ 00:37:49
Postat av: Ida

hahah du! de tordes jag inte ens föreslå (; hahaha

2010-02-07 @ 00:40:01
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Vilken röra haha!:D

2010-02-07 @ 01:15:10
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbigt, haha :)

2010-02-07 @ 01:32:11
URL: http://dahbitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0