Snällast i världen

Tordag 18 februari

 

Har gått o blivit bekväm nu. Imorse såg det ut som ( genom mitt superlilla smala fönster) att det var kallt. Så orkade inte pallra mig ut till kylan. Bäddade ner mig och kikade film innan jobbet istället.

Picknick at the hanging rock, blev det. Den utspelar sig en bit utanför Melbourne och handlar om ett gäng tjejer som försvinner spårlöst på valentines day.

 

Passade också på att ta en dusch. Miguel kom ner nyvaken och trodde det regnade, stackarn ^^

 

Har vart duktig och bokat biljett nu till Sydney. 1 mars. Nattåg (Y). 5 mars vidare till Byron bay :)

 

Hittade Paula på bibblan som vanligt, drog med henne ur wifi dvalan och solade i parken tills jag började.

 

Tror jag vart snällast i världen idag.. Tog på mig värsta projektet som Valeria hade börjat med. Fick hundra kilo ost som jag skulle riva med deras ”riva ost maskin” till hennes fondue på lördag. Ost i precis hela köket. Jag kommer lukta ost i en vecka! Maskinen funkade super dåligt! Och jag längtade till halv nio när jag slutade.

 

Sen kom dagens dilemma. Valeria frågade mig om jag vill jobba nästa helg. Lördag, söndag. (Min Sista helg). Och det var så hon frågade. Om jag ville jobba. Absolut inget tvång och hon förstod att det var min sista helg och att jag kanske hellre ville hitta på något själv. Men så var det ju de där 200 dollarna extra jag skulle få om jag ställde upp...

 

… Jag ställde upp.

 

Kl sju skriker Valeria ”Hejdå! Kommer hem halv tio” och slänger igen dörren innan jag hinner reagera. Där står jag, ofrivillig barnvakt, med min förlorade fritid och minsta tjejen. Kvällen projekt blev att leta efter hennes försvunna nintendo ds ( som vanligt!). Mitt dåliga humör kanske gick ut lite över henne när jag sa att hon får hitta på nått annat eller gå o lägga sig. Punkt slut.

 

Funderade över om jag skulle tjura och säga till när familjen kom hem. Men direkt innanför dörren säger Miguel ”Ida jag tänkte att du kanske ville låna bilen och åka iväg nånstans när det är din sista helg”

 

Så nu blire roadtrip! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0