Roadtrip till Mornington Peninsula (pensylvania?)

Lördag 20 februari

 

Efter sådär två timmars sömn vaknade jag av larmet och löpte ur sängen. Då hade jag redan vaknat två ggr och bett om att den skulle ringa snart där jag låg inträngd i dubbelsängen och med kramper i hela kroppen just därför.

 

Va löjligt glad av all trötthet och vi hade vädret på vår sida. Redan tidigt på morgonen var det skitvarmt. Väckte Olivia och Paula och lämnade huset samtidigt som några andra tjejer som upptäckt att de var tvungna att checka ut på sitt hostel innan kl tio.

 

Vi drog hem till mig och Miguel och Valeria hjälpte helhjärtat till med alla förberedelser. Tankade bilen åt oss, skickade med massa mat, gav oss kart- och info böcker om Mornington Peninsula och visade hur gps:n fungerade. Så var vi iväg på vår roadtrip

 

Superfin väg till Mornington som ligger några timmar, längst kusten, från Melbourne. Öppet landskap med masa vingårdar. Och när vi närmade oss så åkte vi längs superfina stränder och hamnar. Ett semesterparadis för campare.

 

Vi åkte först och kikade nationalparken en snabbis utan att gå in. I hettan och efter två h sömn var det beachen som gällde. Sorrento back beach, som Valeria rekommenderat, låg nedanför en klippa och bjöd på en av de få stränder med möjlighet att surfa i Melbourne.


Vi hittade även en as mysig bbq plats där vi samsades om utrymmet med myrorna.

 

Kvällen bjöd på bbq hos Oliven. Jag och Paula drog hem o lämpade av picknickkorgen och tog med oss Malibun. Sista helgen till ära, så skulle vi inte köpa billigaste ölen. Pina Colada á la Olivia bjöds det på :) Vi våldgästade poolen och folket började droppa in lite smått medan grillen värmdes upp...


Ännu en supermysig kväll med varmt väder natten igenom! Perfekt!

 

Paula och jag har stenhårt match makat Olivia senaste tiden och ikväll gav det resultat! Bra jobbat Olivia ;D

Olivia med sängkammarblicken


Ida och Ida blev också kvar när alla dragit hem (:


Paula gör några dansmoves som vanligt (;


<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0