New Moon @ Moonlight cinema

 Söndag 21 februari

 

På topplistan över mysiga mornar ligger absolut den här varianten :) Vaknade av en morgonpigg Paula i en av tvilliarnas sängar . Ida, Ida som också blivit kvar igår kväll var redan vakna. Och Olivia med. Nathalie och jag som låg i samma rum kämpade oss ut till de andra vid uteplatsen i skuggan. Blev morgondopp i poolen.

 

Gått och längtat hela veckan efter the famous lenten buns, swedish semlor! Men så var det ju det här med att någon måste offra sig och ta cykeln till affären. Eftersom jag suger på att klunsa så erbjöd jag mig frivilligt att baka nånting annat som vi hade ingredienser till. lemon/lime cake tex. Med citroner och lime från Olivias träd :)

 

Corey och Andrew kom och chillade vid poolen med oss på eftermiddagen.

 

Tanken var att vi skulle på ett beachparty som smidigt och bra var i Sandringham på eftermiddagen. Men vi orkade inte... Hade det för grymt bra vid Olivias pool så blev kvar där.

Vi var tvärsäkra på att han skulle skriva "Marry me Olivia" .. men blev bara "music" we didn't get it..

På kvällen packade vi picknickkorgen och gav oss iväg till Royal Botanic Garden, älskar det stället! Underbart vackert och mysigt med sjön med de svarta svanarna och alla olika palmer.

I en av sjöarna hade de blåst upp en jättestor filmduk. Och framför den hade alla placerat sina filtar och bredd ut picknicken.

 

Vi satt supernöjda vid den fina solnedgången och börja plocka fram maten när en kille i kostym kommer förbi med en bricka och frågar om vi vill ha drinkar. Som pricken på i:t så delar de alltså ut hur många gratis drinkar man ville ha av nån anledning. Lite för bra för att vara sant, tänkte vi. Men neej! Går inte att beskriva hur nöjda vi var över helgen.

Och äntligen fick jag se New Moon och skrika när Jacob löpte runt halvnaken i skogen. Kändes lite äkta att sitta ute i skogen när man tittade på den också. Tror minsann Paula var lite rädd när hon löpte ut och skulle kissa. (;

 

<3 på den helgen och mina tjejer (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0