Melbournes Gayparad

Söndag 7e februari

 

Brunch i St Kilda klockan ett tänkte vi att vi skulle hinna till. Trodde jag skulle få slita mig upp och skynda mig. Istället vaknade jag vid nio och orkade inte vänta till brunchen. Gjorde värsta brakfrukosten. Riktigt behövligt. Och tur om jag hade vetat hur resan till St Kilda skulle gå.

 

Efter en bit på tramen till St Kilda börjar vi tycka att vi åkt lite väl länge och inte känner igen oss. Den tjuriga chafisen säger att han inte kör till st kilda idag och vi är halvvägs in till stan. Hoppar av och får ta en annan tram tillbaka. Även han säger att han inte åker till st kilda idag. Orsaken är att hela Fitzroy st är avstängd pga Melbournes gayparad. Tyckte det var lite mycket regnbågar på tramarna.

 

Fick gå resten av vägen, men kul att se. Paula gjorde klart för oss att det självklart inte är något emot San Franciscos gayparad... men inte mycket som kan mäta sig med San Francisco (;...

Hela st Kilda var proppfull med folk med alla möjliga.. utseenden.

Efter en långpromenad i värmen hittade vi tillslut Johanna, Amanda, Tove och Emma på Gypsie, efter att Paula hörde fel så vi gick och letade efter fel ställe ^^. Skit sen brunch och äckligt kaffe, men kul o träffas (y) Eftermiddagen spenderades på st kilda beach med Ida 2 och Ida 3. haha.

 

På vägen hem på tramen satt en indier precis mitt emot oss och kollade as mycket. När vi hoppade av i Balaclava så hoppade han också av. Sen börjar vi gå mot tåget och han följer efter. I backen upp går han ifatt oss och börjar mummla as tyst i ett långt andetag. Nått i stil med:

”Ja brukar åka till Caufield men nu hoppade jag av här, för jag ville....se Balaclava ...(jättelögn) kan jag komma dit med tåget ( helt uppenbart att han inte kan) nje de var inget, jag fixar det nog, vad heter ni? Ni kanske vill hitta på något nån gång. Kan jag få nåns nummer så kan jag höra av mig, nee jag vill ha ditt nummer” När Paula sträcker fram mobilen. Olyckligtvis hade jag ju tappat mobilen och eftersom jag och Paula både skulle åka till Norra Queensland nästa vecka så skulle vi nog inte hinna träffas innan. Förresten har vi varit här i 7 månader och pluggade art. Keramik och sculpture var vår nisch.

Självklart hade han feting kollen på art skolorna... Fast vi tog ju privata lektioner hos en kompis. Och "oj nu kommer nog tåget snart, Kul att träffas Phillip."

 

Läskig kille! Inte själva grejen att började prata och ville hitta på något, utan att han först glodde tyst i en kvart och sen drar ihop fetaste rövarhistorien och följer efter oss och ställer sig och mummlar massa crap.

 

Familjen packade ihop badgrejerna när jag kom och hade beställt indisk mat och skulle ha picknick på stranden. Lät helt underbart. Då kan ni förstå att man är lite trött på familjen eftersom jag valde att avstå.

 

Åkte till Sandringham och gick kvällspromenad med Olivia. Helt underbart väder och fin solnedgång. Skönaste på hela dan.

 

Blev te och Sunes Jul, innan jag fick samtal hemifrån och det blev en skype-kväll (: allting medan tvn jobbade för fullt och spelade in The White Masai på on demand till mig (Y)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0