Hemsk arbetsvecka...

v7

 

Den här veckan har varit den längsta i mitt liv!

 

Men jag har vart duktig och fått massa gjort. Kilade ner och tog vaccin. Typhoid och hepatit a var de dem prackade på mig. Dock nödflörtade jag med Dr David och fick betala barnpriset på besöket. Sparade mig 60 dollar ^^ evigt tacksam!

 

Lyckades få de enda bieffekterna av vaccinet också! Ont i armen och som Dr David beskrev det ”rumbling tummy” ^^

 

Åkte till Prahran och Thailändska ambassaden, fyllde i lite papper och kom tillbaka dagen efter för att hämta ut mitt visum. En glad gubbe stod och viftade med ett kuvert när jag kom märkt ”Ida Larsson” och sa skrattande ”jag kommer allt ihåg dig”....Behöver jag säga att jag inte alls kom ihåg honom från dagen innan! Oroväckande XD

Så.. allt gick supersmidigt.

 

I torsdags brakade helvetet loss...Jag skulle få sluta 6.30...vid halv sex får jag reda på att ja ska jobba över... för att vara barnvakt till Nicoles(!) ( min super elaka ex boss) unge.

Berättade på snällast möjliga sätt att jag inte tyckte det var okej att jag tog hand om andras barn...

Sen fick jag lyssna till en harang om allting som jag var dålig på och gjorde fel, att jag borde spendera mer tid med familjen. Superlätt när jag slutar jobba när ungarna ska sova... hm... Slutade med att hon berättade för mig att hon inte ville ha mig kvar här.

 

Hemsk människa....

Jag och lilla Björn hade iallafall en trevlig kväll och spelade pokémon till kl nio! Övertid ab. Blev dock irriterad över att han lät och pratade som Nicole... usch.. Fuskade så han vann hela tiden och skröt över det sen. Haha. Jaja, han är 6år gammal. Ändå dålig stil! ^^

 

För att få en nöjd Valeria hängde jag med familjen hela kvällen = ”Ida can u please do me a favour” = jobb hela tiden! Finns ju en f..ing anledning till varför jag inte vill vara i huset på min fritid. Hon fattar inte att man vill ha ett eget liv och komma bort från huset när man jobbar och är där hela dagarna...

jaja, Iallafall spelade jag schack med Sofia, som hon tjatat om hela veckan. Utklassade henne. Hahaha jaja jätte barnsligt. Men nu kommer hon inte tjata mera iallafall (A)

 

Som ett litet inlägg måste jag säga att gröt med valnötter och jordgubbar slår det mesta i matväg! <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0