Chill helg

v7

 

Den här helgen har varit den kortaste i mitt liv...

 

Fredag morgon skyndade jag mig iväg till tåget. Eclipse i högsta hugg för att orka tågresan på nästan två timmar för att komma till Ida på andra sidan bayen. Mysigt att se hur hon har det och käka macka med äkta hårdost på ^^. Synd att det ska ta sån himla tid att åka dit bara. Var nästan dags o åka hem när man precis kommit dit, kändes det som.

 

 

För att umgås mer med min underbara hostfamilj hängde jag på till nippers, (ungarnas livräddning) tydligen skit poppis. En bra grej att lära sig också. Hela stranden kryllade med ungar med löjliga badmössor i olika färger ^^

 

Valeria och jag hade med oss frukt och jag tog med min bok (Y)... vi satt och diskuterade kulturskillnader. Efter regn kommer solsken, som sagt... Efter raseriutbrottet igår kan hon inte sluta tacka mig för att jag varit barnvakt och hela dagen har vart ett riktigt fjäskande... Hoppas de fortsätter så.

 

På stranden var det bröllop, mitt bland alla barnen. När jag berättade om mamma och pappas bröllop och att det faktiskt är vanligt att man bor ihop i Sverige utan att vara gifta höll hon på o få hjärtattack XD.. I Argentina bor man hemma tills man gifter sig. Punkt Slut.

 

På kvällen blev det sushi med hela familjen + Miguels dryga kompis från jobbet som sa kaxigt ”frågan är inte var vi kan vara för att inte störa, utan var vi ska göra av dem *pekar på tjejerna *” angående deras telefonkonferens.

Söt sofi posar med simmössan :)

Senare tog jag mitt pick o pack och flyttade hem till Olivia över helgen. Chill och massa film, gjordes ett försök på ”men who stare at goats” Men det var ju längesen vi sågs så hade för mycket att snacka om... den verkar dessutom seeg.

Sen blev det skeda i Hannahs säng med Paula. Hon är som min Jacob. Jag låg och frös och hon värmde mig (; Är förresten för fullt inne i sista boken nu! Är sugen på att komma fram till ett visst citat som ska finnas nånstans i slutet (: En kamp mot tiden nu ^^ måste läsa på.. 2v kvar!

 

Lördagen spenderades med svensk matorgie. Köttbullar, mos, gräddsås, lingonsylt, jordgubbskräm, och fick kaviar på frukostägget. Johanna droppade förbi och hade med sig alla Scrubs säsonger!

Helteckningsmattan framför Olivias stora tv <3

tanken var utgång... eftersom det var kinesiskt nyår. Meeenn, visade sig att det var imorgon... och vi blev glada över att slippa gå ut ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0