Blinddate i Brunswick

Onsdag 3 februari

 

Var uppe och såg Melbourne i gryningen för första gången idag. Shit vilket liv de var! Tror aldrig jag sett så många vakna här. Och för att inte snacka om cyklisterna. Här är det ungefär 50/50 att bli påkörd av bil och cyklister. Tror hela tour de france kommer härifrån.

 

Även häfftigt att se alla coola buissiness men komma med kostym på mopparna. Haha kommer fram och luktar 15årig mopperaggare.

 

Åkte till Brunswick för att träffa jakobs kompisar som jag raggat upp. Johanna och Sofia. Älskar Brunswicks bohemiska atmosfär. Idag var det dock supervarmt och inte alls kul att gå runt i stan. Svettades fast jag gömde mig i skuggan.

Letade reda på ett cafe med aircondition och käka aprikosmuffin. Jätte trevliga tjejer som tyvärr ska åka härifrån snart.

 

På vägen hem sega tramen och jag fick löpa till tåget. Tåget var försenat så min biljett blev expired. Fick löpa och köpa en ny, det gillade inte min stukade fot. Och så kom ja försent hem till jobbet. En toppendag (Y)

Valeria var dock chill.. ”ring bara om det händer så fixar vi alltid barnvakt på nått sätt, inga problem”

 

I mitt varierande au pair arbete hade Valeria idag fått värsta idén. Vi skulle släpa ut ALLTING ur pantryt, städa, rensa och sen plocka tillbaka allting igen. Med oss menar hon såklart mig. Hon själv har ju ont i ryggen och massa viktiga telefonsamtal som råkade hamna ivägen.

 

Det var faktiskt ganska kul. Lite som konsumjobbet, plocka varor o kika datum^^ haha.

Hittade allting från sockervaddsmaskiner till oöppnar exclusivt porslin från Milano och Valerias hela gömma med pulver diet.

 

Verkligen ett heldagsprojekt. Ändå hann vi inte längre än till att JAG gjorde rent allting där inne balanserande på en stege.

 

På kvällen kom Robert Tobbe och Marcus och hälsa på oss i Brighton. Jag slutar ju sist så hookade upp med dem och drog till beachen i värmen. Dock var jag halvförstörd och osocial efter dagen.


PUSS <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0