Bästa helgen! .. Sista helgen...

Fredag 19 februari

fredagar går alltid supersnabbt. Gillar dem bäst (Y)

 

Fick fetaste listan jag skulle hinna med innan jag fick sluta. Liiite för optimistiskt av Valeria, eller bara väldigt elakt: Städa huset, packa grejer til ungarna, laga mat, osv. Kommande party imorrn så huset skulle vara exemplariskt.

 

Hon frågade också om jag ville jobba på fredagen nästa helg...assååå! Att det inte bara kan nöja sig och jag kan få vara ”the good guy” nångång.. Det kunde jag ju inte tacka ja till! En sista helgdag måste jag ju få ha!

 

Vid sju, en timme försent, hade familjen dragit och jag löpte runt med handduk på huvudet och städa det sista. Olivia hjälpte till för fullt.

 

Så drog vi till Joline i, east Camberwell, på bbq. På vägen lyckades vi ta fel tåg... IGEN... vad är fel med oss! Hur svårt kan det var! Jag stod på stationenoch skrek ut min irritation och fick en medlidande high five av killen brevid oss. XD

 

Upptäckte tillslut att vi kunde ta nästa tåg och en annan station och faktiskt komma närmare Joline, än om vi hade åkt rätt. Vinst!

 

Var as mycket nytt folk hos Joline. Jättekul :) och fler kom de hela tiden. Några backpackers, massa andra au pairer, Corey o co, några svenska killar och kompisar till Joline hemifrån.

 

Var väl 50/50 svenskar/aussies. Blev en sjuk blandning av engelska och svenska. och det finns helt klart en gräns hur många man kan vara på ölspelet. Aussiesarna blev ordentligt ditsatta på regeln ”Som Peter Jihde skulle ha sagt..” innan man sa nått. Haha

 

Det var supervarmt hela natten, vi satt ute och poolen utnyttjades (Y)..

En jäkla mupp kasta i mig med handduken på! Blev skit förbannad. Som lite hämnd upptäckte han att han badat med mobilen så den pajat.. höhö..

 

fick en nice sovplats i en dubbelsäng med Olivia, hos Joline där det var mörkt fast det börjat ljusna när vi gick och la oss. Lite halvspårad kväll. Svinroligt. Med lite dryga inslag av spec människor.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0