Äntligen på väg...

...Äntligen på väg

Längtan bor i mina steg

Jag har lämnat allt som tynger mig

På vägen hem till dig...

 

1 Februari

 

Måste bara nämna gårdagens myskväll! Pallrade oss till federation square en en gång. Idag var dock Paula och Johanna med också. När jag kom dit började det såklart regna :O Vi laddade upp inne på Young and Jackson istället där tjejerna redan raggat upp de svenska killarna som satt framför oss på Söderling matchen när jag kom. Var trevligt och fick massa bra restips av en av dem... vars namn jag såklart glömt redan..Kan även nämna att jag inte alls kom ihåg att de suttit framför oss på matchen. Ida i ett nötskal.

 

När det började närma sig matchen gick vi ut och tog plats med filten, regnet höll sig borta som tur var. Matchen började segt. Erkänner att jag tom låg och läste lite ett tag. Men sen tog det fart. Hela fed, square var full av medgångssuportrar som hejade ivrigt på den som ledde ^^ Vi hejade på Murray, hade vart kul om nån ny fick vinna nångång XD. Men nej, Federer vann helt välförtjänt sin 16 grand slam. Men shit va spännande det var. Vet inte hur många championchip point han tappade.

 

Efteråt träffade vi Robert, tobbe och Markus. Helt klart trevlig kväll.

 

 

About today then...

 

Gick upp skittidigt och kokade gröt. Efter bara några minuter kom hela familjen nedrusande! Jag börjar ju tio i åtta. Var en halvtimme kvar. Fick kasta i mig gröten och försöka göra nån nytta. De bra var ju att familjen åkte iväg tidigt också. Och så stod jag där, uppe i god tid och huset för mig själv (:

 

Well.. till det viktiga i dagen då!


Kom på mig själv med att skjuta fram serious talket med Valeria. Men efter att fixat ungarnas rum till perfektion och hon fortfarande satt vid datorn tog jag tjuren vid hornen och fick det avklarat.

 

Berättade att jag lämnar familjen 7e mars. Utan vidare detaljer och med anledning att jag blev väldigt homesick när familjen kom. Vilket inte alls är en lögn, men det dröjer ju ändå ett tag innan jag ser dem igen.

 

Såg jag inte en tendens till lättnad i Valerias ansikte när jag berättade det! Haha Jag var dock för högt uppe bland molnen själv för att bry mig. Den dåliga stämningen jag förfarat kom absolut inte. Valeria som själv inte trivs i Australien förstod hemlängtan aspekten och sa att jag var fri att åka när jag ville. Ehm.. tror hon haft det rätt tufft hon med. Anar att hon förstår mindre av det jag säger än jag trott. Bidrar till en det missförstånd, härliga kulturkrockar och dessutom är jag deras första au pair.

 

En helt underbar familj iallafall även fast allt spanskt skrik och konstiga vanor irriterar mig ordentligt ibland.

 

Det Valeria inte sagt var också att hon skulle sluta plugga nu sista året och vara hemmamamma på heltid. Inte så mycket nytta av mig som innan då. Det hade hon antagligen inte berättat om jag inte sagt att jag skulle åka, eftersom jag trotts allt får stanna hur länge jag vill.

 

Gick på moln en långpromenad till ute gymmet och stannade där tills jag blev omringad av 100st skoluniformer och insåg att jag faktiskt hängde på deras skolgård.

 

Grundligt researcharbete på brightons travelagencys har jag hunnit med...

Annars kan jag väl bara berätta att Bella gnäller och är sur hela tiden och jag inte fattar hur hon lyckas få två snyggingar dregglande efter sig, och att jag inte gillar Edwards kvinnokränknings tendenser.. med försök att kidnappa Bella... hm.. that's what happens in my life right now..

 

Har genomfört jobbet med lite too much ivrighet idag. Men de e great, har fått mycket gjort.

 

 

Mysigt avslut på dagen med tjejerna på Dendys.. indierna var inte där! Men med er tjejer har man aldrig tråkigt :) <3


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Jag sa ju det! Twilightböckerna är genomsyrade av en riktigt mögglig kvinnosyn, Bella är pipig och hjälplös och männen är supermacho. Ett steg i fel riktning, inget att hylla direkt! (y)

2010-02-01 @ 19:40:11
Postat av: Matilda

Håller helt med Sofia här!

2010-02-01 @ 21:27:55
Postat av: Ida

håller helt med pip-sofia. På varannan sida lagar hon mat till sin pappa o diskar...men måste ju veta hur det slutar nu! :p

2010-02-05 @ 00:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0