A ticket to freedom

Tisdag 9e februari

 

Well har precis kommit hem ifrån att ha tagit jordens fulaste passfoto.

Först fick jag gå sicksack, och svettas i värmen, längs hela Church för att hitta nån som visste var man tog kort. Väl inne på posten sa tanten ”vill du ta nu?” Så löpte hon ut med kameran som hon verkat gömt bakom ryggen och så var det klart innan jag ens hann kolla in i kameran ^^.

Skrattade hela vägen hem, den bilden ska ingen få se...

 

Här är planeringen i full gång sista varma dagen den här veckan. Ska bli skönt att jag imorgon kan vara inne utan att behöva ha dåligt samvete.

 

På medicare centre räknade tanten upp fyra vacciner direkt som hon aldrig skulle kunna åka utan. + magtabletter och antibiotika för säkerhetens skull. Shit...

Den mest basic basic vaccineringen kommer gå på 200dollar, om jag anstränger mig och försöker få tillbaka pengar på medicarekortet.

Om någon känner känner sig mån om min hälsa och vill sponsra för att hålla mig borta från farliga sjukdomar så är det helt okej.

 

Nu har jag alltså en biljett hem. Den är så avancerad att jag med många mellanlandningar åker från Brisbane och tillslut hamnar i Bangkok den 16e mars och blir kvar där ett tag.

 

Nu vill jag bara härifrån. Jobbet går seeegt och dåligt. Inte kul längre. Det kommer jag inte sakna, även om jag har att de himla bra och har en tendens att få det att låta lite sämre :) men man ska lämna med flaggan i topp så passar bra att åka nu.

 

Kompisarna och Melbourne kommer jag dock sakna ihjäl mig efter <3... En avskedsfest skulle sitta på sin plats snart.

 

Var uppe och gick i gryningen idag. Helt varmt och stilla. Solen gick upp över city som var fyllt med luftballonger som svävade runt i olika färger. Hade velat tagit kort, men ni får tänka er istället :)

 

Tror jag upplevt den kortaste natten i världshistorien... Längtade efter sex timmars sömn. Helt plötsligt rycks jag upp ur min dröm av alarmet. Hoppar upp och löper runt efter mobilen. Ser inget eftersom det är kolsvart. Funderar på om jag öppnat ögonen eller inte när jag fattar att det är mitt i natten och jag fått sms...Förvirrad och med hjärtklappning somnar jag om, för att vakna på samma hemska sätt igen. Fast nu var det pappa som ringde från Sverige, klockan två på natten, som hittat en toppenbiljett till mig hem:) Kommer dock inte ihåg ett ord av vad han sa. Kändes som jag hann blinka till innan alarmet ringde på morgonen och tänkte tjurigt att det är lika bra att gå upp ”här får man ändå inte sova” ^^

 

Som nu kanske räknat ut ska jag alltså resa kusten upp till Brisbane, där jag flyger ifrån, i två veckor.

 

Nu är det nån som längtar!

 

pusspusspuss<3


Kommentarer
Postat av: MiA

Att lämna med flaggan i topp är en mkt trevlig inställning! Familjen vet inte vad de missar.

Deras förlust alltså.



Tänk vad de kan drabbas av om

och när de finner en ny au pair.

Det de söker är nog tjänstefolk egentligen.

En som städar, en kock och en sekreterare.



-7 grader, snön vräker ner och fåglarna kvittrar glatt. Det var många år sedan det var så här fint! Snön hinner inte bli grå ens!



Hoppas de sista veckorna flyter på finfint!

Kramas

2010-02-09 @ 09:51:28
Postat av: Anonym

"Bilden ingen får se" Den kommer att skannas in vid tullen.. om man efterlyser dig så kommer bilden att kablas ut över landet...

2010-02-09 @ 13:58:42
Postat av: Ulla

Ska du möta upp med någon i Bangkok? Hur länge ska du stanna i Thailand? Jag har fortfarande 20 sparade semesterdagar, man kanske ska ta en liten tur...Jag menar inte att du ska behöva släpa runt på mig men det kunde vara kul att ses någon dag eller så...

2010-02-09 @ 14:46:51
Postat av: Ida

Det de söker är en slav som står i niger i hörnen o inte har nått eget liv. Märks att de aldrig haft au pair tidigare. uschushc.. hänt lite grejer sen de muntra inlägget.. nu är flaggan i botten tror jag XD



Ulla: ja sofia kommer ner o reser några veckor :P jag har hembiljett 19e maj.. Ja va roligt! gör det :D släpar gärna runt på dig ^^

2010-02-11 @ 14:14:56
Postat av: Ulla

Jag försökte få med Anders på en födelsedagsresa till Thailand(han fyller ju 22/3).Men han ville hellre spara sina semesterdagar till dess jag fyller i höst. Och det var ju snällt så jag kan inte gnälla p g a det...Det är inte så kul att åka ensam men vi får se, jag kanske tar en tur...Så bra att Sofia kommer, jag trodde att du kanske skulle kuska runt ensam i Thailand.

2010-02-11 @ 15:53:06
Postat av: MiA

Botten och toppen ligger farligt nära varandra.



De är inte de enda som förväntar sig att man ska niga, tiga still och vara stand-by dygnet runt.

Bränn människor på löpande band bara, been there....



Repris: vi är inte vana vid att bli bahandlade enligt ett föråldrat klassystem (tack o lov).



Tänk på de stackare som ska fortsätta leva med samma system. Som sagt, deras förlust.

2010-02-12 @ 14:47:10
Postat av: Ida

Mjo hon kommer ner 3lr 4 veckor :) sen f[r jag se om jag har trottnat eller ar kvar ett tag till sjalv isf. Jassa va kul :P va har han for planer dada :)? spannande!

2010-02-13 @ 04:29:20
Postat av: Ida

haha jaa mia har trotts allt inte gatt en dag utan att jag har tankt att de at fast i skiten medan jag drar snart (;

2010-02-13 @ 04:31:40
Postat av: Sophiie

Sofia kommer! 4 weeks it is :)

2010-02-13 @ 08:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0