You may leave the west, but the west will never leave you.

Måndag 19 april.

 

Jobbar på den dagliga brännan. Fundera på att köpa en reflexväst så ni ser mig när solen har gått ned där hemma.

 

En daglig skrattfest är alla de felstavningar som thaisarna bjuder på i sina menyer :) En favorit var ”vitalar svenska” på en affär i Patong. Lite elakt när de ändå försöker, men när de till och med skrev ”Singra” på sin egen thaiöl började man ju fundera.

 

Lilla lugna Koh Tao är ett perfekt ställe att avsluta semestern på. Älskar ö livet och det finns absolut inga krav på att göra någonting. Varje gång jag ligger på stranden och ser en longtail, med trötta dykare som bär på all utrustning, lägga till får jag lite halvångest och är supernöjd att det inte är jag. Känns lite som att gå i skolan, att behöva gå upp en viss tid, ta lektioner och inte kunna göra vad man vill när man vill. Och då är ändå Koh Tao kallad världens största dykarskola och jag är övertygad över att de deltagande är supernöjda över att vara här. Så långt har alltså semesterlatheten gått.

 

Ett annat avbrott i strandlivet är den predikande strandraggarn som på fet texasdialekt går fram och tillbaka på stranden ”eyy you may leave the west, but the west will never leave you. God bless you darling”

 

Just nu sitter vi och fryser i vårt nya härliga airconditionrum med helrosa kinky inredning. Väl medvetna om att vi kommer få värmechock och frossa senare står tempen lätt på 16grader. Tillslut gick grabbsen med att stänga av fläkten. ^^ För övrigt luktar de rutten banan i hela huset. Som tur är försvann det ur rummet med airconditionen.

 

Snart ska jag hämta tvätt och hembiljetten är bokad. Morgonen den 22a kommer en taxi och hämtar mig. Kör mig till piren. Färja till Koh Samui 1h. Taxi till flygplatsen. Flyg till Bangkok 1h. 1000kr.

Det priset är värt att betala för att slippa ännu en vansinnesfärd på Thailands gator.

 

Sedan väntar ca 9h väntan på Bangkok international airport och en resa till Österrike. Knappt någon väntan och sen sista biten hem. Njut nu sista tiden två dagar efter jag kommit hem kommer ni vara trött på mitt restjat. Helt ounvikligt. Det är awwesome här och i mitt favvisland Aussie :)

 

Enda mission idag är att hitta en restaurang utan wifi så att det går att snacka med toffeln Hannes

 

Har börjat förstått vad Hannah snacka om. Issuet att bo med killar. ” Varför ska vi hämta toapapper, vi har ju en asnice dusch brevid toastolen” ASSÅ!

 

Puss och Kram :)


Kommentarer
Postat av: sophiii

haha ASSSSOOO duschen! själv känner jag mig thailandskadad eftersom jag fortsätter med den här papperskorgs-rutinen XD piiinsamt ^^

2010-04-20 @ 18:45:35
Postat av: Ida

haha menart! haha äcklig du är ;)

2010-04-21 @ 06:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0