Tsunamivarning på PhiPhi!

Onsdag.. 


Helåå again!

 

Här på andra sidan sitter jag trött och skakis på ett mysigt men svindyrt cafe, medan Sofia tar igen sig efter morgonens bravader!

 

Eftersom jag är på semester och inte har en klocka så långt ögat når har jag ingen aning om vilken tid det var meeeen... Tidigt som sjutton vaknar jag av Sofias energiska knackningar på fönstret. Jag hoppar upp medan hon skriker att det är tsunamivarning på ön.

 

Vi grabbar tag i pass och pengar och beger oss hals över huvudet ut på gatan som var översållad med nyvakna turister och thailändare som alla vallfärdar mot ”tsunamivillage”

 

De har byggt upp phiphi bra efter tsunamin som nu var många år sen. Skyltar sitter överallt om hur och var man ska ta sig in case of emergency. En stor bassäng var även anlagd på ön för att samla upp vatten.

 

Efter en riktig bergsbestigning satte vi oss och väntade på besked.

 

Den här gången var det falsk alarm, men man kan inte sluta tänka ” tänk om” ….

 

 

 

Igår hade vi en härlig dag på stranden med grabbsen. På eftermiddagen tog vi emot blekfisen HJ direct delivery from the cold north! Vi hjälpte grabben att hitta boende och lärde honom allt vi kunde om allt som är bra att veta nu när vi är veteraner!

 

Senare blev det en awesome kväll med Kanadensarna! De kan vara de roligaste killarna jag träffat. Vi körde i vanlig ordning lite president n shithole och jag höll seriöst på att dö av garv ( och svett) när de körde den här:

 

http://www.youtube.com/watch?v=LysBpySVn_g&feature=related

 

Det kan vart det bästa jag nånsin sett!!!!!<3 på dem :D:D:D:D

 

Efter en sväng till rollin stoned bar med allsång och glädje så långt ögat nådde hamnade vi tillslut på stranden.

 

Igår var det 100 dagen sen thaien blev skjuten och med det upphävdes också ”all musik måste sluta kl ett – regeln” som jag berättade om innan. Överlyckliga dansade vi på, för att inse att den istället slutade halv två!.. lite besviket blev det efterparty på nästa bar. Tills regnet kom och the irish bars wet t-shirt competition blev utklassat av alla partyturister.

 

I väntan på bättre tider utanför vårt rum fick jag en ypperlig chans att bekanta mig med våra grannar som ett avslut på kvällen.

 

 

Morgonen spenderade jag och Hj med att käka medköpt frulle medan jag fick höra ALLT skvaller från lilla Kungsör under tiden (;

 

Idag blir det stranden och kanske orkar vi ta oss med longtail och besöka en ny strand!

 

Ikväll ska vi la försöka catcha upp med arboga girlsen och styra nått :) blir nice!

 

Puss och kram och var inte för oroliga (:

 

Ses snart! Som jag börjat säga (:

 

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0