The Big Goodbye!

12 april måndag

 

Idag var det the big good bye!

Allting färdigpackat och efter sista frullen frågade vi personalen om det gick bra att vi stannade till kl tolv istället för 11 när utcheckningen var. Visst! Om vi betalade 300bath! Snåla jävlar! Där har vi ändå bott i tio dagar och det var inte så att det kryllade av folk som stod i kö till rummet. hm. Vi sa hejdå till Hannah och satte oss på en restaurang vid piren. Efter ett ömt hejdå fast med en vetskap om att det bara är för tio dagar nu, så tog jag min 100kg väska och släpade mig ut till piren och båten som skulle ta mig till Patong.

 

Träffade en as trevlig engelsman som fick stå ut med mitt snack tills jag somnade och vaknade framme i Phuket. Hittade en minibuss tsm med 7killar som också skulle till Patong. Sen började det svåra. B and B beach house? Don't know, don't know!

 

Visste att det låg nära BK så sattsade på det och gjorde förvirringen värre. Killarna tyckte det var skit kul och undra hur mycket jag skulle betala för att stanna på Burger King XD.

Vattenfestivalen var i fullgång och vi var glada att vi satt instängda i minibussen. När alla hoppat av och jag och chaffisen cruisat runt ett tag hittade han rätt. Han fick köra mig en meter från ingången, hålla upp dörren så jag bara kunde ta min väska och löpa in! Galna vattenälskare löpte efter oss med buckets och brutala vattepistoler!

 

Jag checkade in och drog ner och kikade beachen. Hittade hj längs vägen och det visade sig att jag bodde i rummet emellan deras.

600 bath, aircondition, fläkt, dubbelsäng, kylskåp och wifi. Det bästa hittils! Helt galet billigt jämfört med lyxöarna vi spenderat tid på.

 

En middag med pojkarna och sen var det krig. Införskaffade oss varsin vattenpistol och drog ut. Hela gatorna var fulla med folk beväpnade med babypuder och isvatten. Bilar åkte förbi med stora hinkar på flaket och människor som kastade på allt och alla. Mopedisterna var rysligt farliga och lätta offer! Överallt stod stora tunnor där man kunde fylla på pistolen. Helt galet! Mission var att hitta de stackarna som fortfarande inte hunnit bli nedstänkta på nått underligt sätt.

 

Även på en dag när ingen bryr sig om dina böner att inte bli nedblött så finns det vissa moraliska regler. Inga barn eller uteliggare ffn! Host Hj host!

 

Det kändes minst sagt lite ironiskt när alla skrek Happy new year! samtidigt som man fick en hink vatten över huvudet. Bangla road var stört. Största vattenkriget jag nånsin vart på. Tror jag samlade på mig en blåtira efter en vattenattack rakt i ögat.

 

På nått sjukt sätt lyckades det till och med bli kallt på kvällen med några isvatten hinkar över sig.

As nice veranda på hotellet och lite kotten och en hel del Chang. Jag och hj var ett oslagbart team.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0