Snorkeltur och sjukhusbesök

 

tisdag 20 april

 

Gårdagskvällen bjöd på den godaste bbq jag har käkat sittande på kuddar på stranden två meter från havet med en skön bris och en fireshow. Efter lyxade jag och hj med en thaimassage. Det var den bästa massagen jag har fått! Fast vi kom efter elva var de supertrevliga och bjöd på fika efteråt. Hela tiden fnissade de och medan de böjde mig i alla möjliga vinklar hörde jag lite kvävda rop på hjälp från hj som debuterade på massagefronten. ^^

 

 

När jag vaknade idag ville jag bara grina. Har inte behövt gå upp så tidigt på..jag vet inte hur länge!

Dagen spenderades med en snorkeltur runt koh tao. Grabbsen ville absolut ha en stor båt, så en 7eleven sandwish senare gick vi som en hop får efter en moppsig ”ledare” som vägrade ge Hannes simfötter pga hans svullna fot. Han frågade också en kines med barnröst om han verkligen kunde simma och tvingade på en tjej för stora simfötter för att ” han visste vad som passade” Inte många kompisar till honom efter första minuterna.

 

Vattnet runt här är otroligt klart och varmt. På första stället var hela botten som ett nät av spindelliknande koraller. Det såg ut att vara minst en meter tjockt och man såg inte botten nånstans. Andra stället vi stannade och snorklade på var helt underbart. Superfina koraller i olika färger och former och massa fisk. Det utmanade aussies koraller starkt.

Det bästa är att bara ligga på ytan och flyta på allt salt med facet neråt. Det skulle jag kunna göra en hel dag om man inte fick russinfingrar.

Nästa ställe vi stannade på skulle vara Shark bay. Det var ett lika stort skämt som lunchen bestående av lite ris och några köttbitar. En kille påstod sig iallafall ha sett en av de en meters reefshark som ska finnas.

 

Vi stannade på lite fler olika fina snorkelställen innan de helt plötsligt bad oss hoppa i land på en ö. Alla var tvungna att gå av, men man var även tvungen att betala 100bath för att få gå i land. Wtf! Av princip så vägrade vi tillsammans med några andra. De visste inte riktigt vad de skulle göra men körde sen ut och la till en bit utanför så vi kunde hoppa i och snorkla. Det var det bästa på hela resan. Nästan helt tomt på båten, så vi passade på att göra lite snygga hopp från taket. Profilbild på facebook konstaterade hj nöjt ^^

Efter ett tag upptäckte vi att vi låg och flöt över ett gäng dykare simmade runt på botten 10meter ner. Simmade över dem och fångade bubblorna. Lät sjukt konstigt, såg as coolt ut och kittlades när man dök ner och slog sönder de stora bubblorna. Lite barnsligt, mycket kul.

Satt och pratade med en kille från england som skulle på bröllop i Sverige i maj. Nånstans nära Kungsör. Tyvärr kom han inte ihåg namnet. Lite sjukt.

 

Thailedaren på båten passade också på att supersnällt skrämma upp Hannes över hans horn som börjat växa på foten. ”kommer antagligen behöva amputera” kul skämt (Y)

 

Iallafall blev det ett läkarbesök på dirren sen. Ett skalpellhugg, massa var, sjukt många mediciner och några sprutor senare konstaterade dem att han måste till sjukan på Koh Samui. Blir en natt på kliniken för honom då han ska ha medicinering var 6e timme. Hoppas shemalen inte skrämmer ihjäl stackarn.

 

Imorrn är det sista dagen här. Har förberett med carrotshake för att lägga sista brännan ^^. Antagligen kommer vi istället hålla oss i skuggan efter den massiva brännan som det öppna havet bjöd på idag.

 PÖÖÖSSS!


Kommentarer
Postat av: soph

asssso ett horn! jag sa ju att han skulle till doktorn redan första dagen han sparka ihjäl sig :( ska ni haka på till koh samui eller vart tar du och kg vägen? :)

2010-04-20 @ 18:44:06
Postat av: Ulla

Just nu är Österrikes luftrum öppet så jag håller tummarna för att BKKVIE funkar med Austrian på torsdag. Sen är du ju i alla fall i rätt världsdel...

2010-04-20 @ 20:15:15
Postat av: Ida

Jag och LP är kvar på koh tao. men jag åker ju imorrn och då drar han med till samui och besöker sjuklingen :)



ulla: ja hörde att det inte ska vara några problem nu. vet dock inte om det känns tröstande att bli sittande i österike ^^

2010-04-21 @ 06:20:50
Postat av: pappa

Källaren på Bangkoks flygplats verkade rätt full så Österike är nog att föredra... Kitesurfa i alperna?:-)

2010-04-21 @ 08:56:52
Postat av: Ida

öj kaxi!

2010-04-24 @ 08:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0