Sairee beach i solnedgången

onsdag 21 april



Igår kväll sa vi hejpa till Hannes som ska spendera följande dagar på Koh Samuis hospital.

 

Dagen har varit förberedelser för hemgång. Väga väskan, skriva ut biljett, packa osv. Det har varit så sjukt varmt att vi fått gått i omgångar ned till beachen och sen löpt upp och duschat för att inte få värmeslag. Lätt den varmaste dagen sen jag kom hit till thai. Vattnet ska vi inte ens prata om. Det gick inte att bada. Det brändes! Tror fan det nästan kokade.

Trodde jag hade bränt mig som sjutton först när jag kom till rummet. Men det var bara min kropp som i ren gått-vilse-i-öknen-stil hade pumpat ut allt blod i huden för att rädda mina viktiga organ ^^

 

För att ge ett exempel så hänger alla på 7eleven för att kunna andas en minut som jämfört med utomhus är värsta fryshuset. Det är 29grader där inne.

 

Vid fem var det perfekt att ligga på stranden även om vattnet fortfarande brändes. Vi fick snabbt sällis av hundarna och den lilla söta valpen som löper runt där hela dagarna. Hj som saknar sina hundar har sällan sett lyckligare ut och alla förbipasserande stannade för ett kort och ett ”naaw” moment när valpen vilt fått ett bra hugg i nackhåret på hj.

 

Solnedgången över Sairee beach var det finaste någonsin. Alla restauranger började tända sina ljusslingor och facklor medan palmerna vid strandkanten färgades rosa. Äntligen gick det att ligga i vattnet, och det bara tack vare att luften var svalare. Önskar att jag hade fått en bild på det.

 

Snart ska jag lyxa med en pedikyr och manikyr. Why not när det inte kostar nånting. Hoppas att den och brännan håller sig fin tills jag kommer hem.. om två dagar! Galet.. Jag kommer garanterat grina när jag kommer till Arlanda. Både för att jag är så glad att se att Sverige verkligen finns och inte är något som jag fantiserat ihop, och för att den kalla luften halvt kommer döda mig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Ulla

Såg att du "gnodde" dig lite i ögonen på ARN men jag trodde det var för att du var trött...Inte grinade du? Skönt att du är hemma nu med tanke på askmoln och BKK kravaller.

2010-04-24 @ 11:16:24
Postat av: Anonym

min blogg :-)

2010-09-16 @ 19:11:12
URL: http://alexandrasaknaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0