Paradise beach och Håkans bar :)

YOO!


Idag äre fredag. men vad spelar det för roll? helg varje dag :) inget skryt, inget ljug.



Idag drog jag och mina grabbs till Paradise Beach och slängde oss i lianen! Det var sjukt nice. En privat strand tydligen så vi fick betala 20kr för att komma in och få en solstol. Usch Usch. ^^


Idag blev det istället japanrestaurangen eftersom det var helt proppfullt igår. Vi kör på lyxmiddagar nu mera. Jacob och Henke skulle inte kunna gnälla på strorlekarna på servetterna här. Halva bordsdukar som servitriserna la i knäna på oss ^^


Efter blev det besök på Swensen och en riktig lyxglass med massa choklad och Mars! Kände mig som ett litet barn på julafton! :)


Medan Hj körde på en ny haircut så gjorde jag och Hampus lite kvalitetsshopping. Är mycket nöjd! Men jag känner att Hannes väska snart kommer vara min. Antingen måste jag sno den eller köpa en likadan..

Imorrn åker vi till Koh Tao. ALLA! har helt enkelt sagt att det var det bästa på resan. Efter tre(?) dagar på fastlandet saknar jag redan ö livet så det passar mig utmärkt. Det blir långresa och jag hinner hänga där 4dagar, men det känns värt det och en snorklingtur kommer det absolut bli :)


Hj dricker öl, allt är som vanligt här. Snart ska vi lämna Hannes som går på antibiotika och dra ut och härja på Håkans bar. Den snåljåpen har svindyra öl, så vi kör på hotellets chang 4 för 100 bath. (20kr)

Måste bara säga att tjejen i receptionen här är helt underbar! Har inte gnällt en gång på våra ljudliga kvällar, helt lugn med att vi betalar senare och byter rum och har oss. Nu har hon även hjälp oss med alla boknigar och gett mig en bok. Guld värd! Mycket tip till henne när vi åker..


puss och kram! och blås lite så ni får bort askmolnet från Island. Orkar inget problem med flyget! tack på förhand :)

Kommentarer
Postat av: Soph

Hörde att ett askmoln på 1800-talet hade legat kvar i 6 år! Så du får nog ta en båt istället för flyg till sverige, det tar bara 3 veckor :) och förresten ida, phuket är ju inte fastlandet, det är ju en ö :D

2010-04-17 @ 08:51:16
Postat av: pappa

Se hemresan som en möjlighet att se världen folk hamnar var som helst.

"Apollo har nästan 900 strandsatta resenärer. En del av dem har nu fått en resväg hem.

Det rör sig om en flight som skulle gått från Hurghada i Egypten till Göteborg i torsdags. Planet omdirigerades till Chania på Kreta.

– De gästerna kan vi nu flyga från Kreta till Sofia och sedan bussa hem till Göteborg. Det börjar vi med i kväll, säger Kajsa Moström informationschef vid Apollo,.

Kram

2010-04-17 @ 15:22:09
Postat av: Ida

haha jajaa tack för den sofia XD haha jo i know :P men tom bro ju ..de närmaste fastlandet vi vart på länge ^^



hahah papap sluta bråka nu XD orkar inget krångel!

2010-04-18 @ 13:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0