nu flyttar vi!

1 april 2010

 

This is Soph.

 

Detta var förflyttningsdagen. Jag ramlade in i vår bungalow strax innan taxin kom klockan 06.00 och kände mig jäkligt pepp på 13 timmars resa och x antal byten av fordon. Jag utfodrade Ida med lite mjölk och så mötte vi upp vår resekamrat Hannes. Sen begav vi oss till färjan. Efter några timmars sömn på färjans plåtgolv bytte vi till en asnice lyxbuss med puffiga siden gardiner – för att en halvtimme senare bli inpuffade i en skrotbuss från 70-talet. Vilken luring! Sömn, sömn och åter sömn!

 

Sen kom vi fram till Krabi för att hoppa på färjan till PhiPhi. Resan mellan pirarna förtjänade sin plats på vår topp 5 farligaste-upplevelser-lista. Thailändarna smockade in ca 40 pers i en liten trä-songthaew. När den var full slängde dom upp resten av resenärerna på taket. Bad idea. Taket knarrade och knakade och SPRACK! Alla skrek i panik och folk som tittade på vår vansinnesfärd skakade misstroget på huvudet när vi åkte förbi. Som tur var gav det inte vika helt, men jag var glad att jag hade hängt mig bakom bilen istället för att sitta inuti. Hannes: ”säg till Ida att komma hit så inte hon också dör när det rasar”

 

However. Mera båtåkande, extrema svettningar och sömn i Idas knä. Vi hade blivit tipsade om HC Andersen Hotel så vi letade upp det och flyttade in. Helt okej, men inte lika nice som vår lyxbungalow på Pha-ngan. Överhuvudtaget känns det jobbigt att ha lämnat ”the island of freedom and party”. Så himla underbart. Och jag känner mig som en heartbroken Juliet, men det löser sig väl...

 

What else can I say? Imorgon ska Ida och jag jobba på brännan och har vi tur hittar vi våra kanadensiska mates så vi kan spela lite President och Asshole med kortleken som Ida har badat med.

 

Nu ska jag sova. Som filtar har vi varsin bordsduk i siden, vilket påminner mig om bff-Liam och hans ”IT'S NOT A BLANKET IT'S A TOWEL!” om filtarna/handukarna på Koh Samui.

 

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0