Appe nw eea!

13 tisdag

panikvaknade av en badsugen hj som stod i dörröppningen vid halv tio. Svintrött men vem kan somna om..

Patongs strand ger en kungsörare nästan lite hemlängtan när man ser det bruna vattnet och avloppslukten. Efter att ha bott tio dar på PhiPhi var det nästan skrattretande. Iallafall höll vi på att steka sönder och fick dra hemåt under de varma timmarna.

 

Ja o Hannes drog en promenad till shoppingcentret. Det var HELT galet. Tusen pers stod utanför med vattenpistoler, hinkar och barnpuder och dansade i och runt fontänerna. Lite otajmat att dra en shoppingrunda under vattenfestivalen. Jag stannade utanför och kramade ur 5 liter vatten ur sarongen innan vi gick in i komplexet med temperaturen på airconditionen inställt på 16grader. Frös för första gången i Thailand. Det var för övrigt helt omöjligt att hitta en mobil! Verkar som det blir att klara sig i tio dagar till och sen komma hem till min kära vän MINIRÄKNAREN! Det är ju otroligt..

 

Passade på att läsa ut Shutter Island som lämnade mig med ännu större förvirring efter sitt slut än när jag väl läste den!

Eftermiddagen spenderades på beachen.

 

Träffade Nana på vägen mot hotellet. Han hängde tyvärr med ett riktigt dickhead som vägrade sluta spruta vatten i ansiktet när jag försökte prata så blev inte mer än ett hej. Lite tråkigt!

 

Alla var sletna från gårdagen så tillslut pallrade vi oss ut på middag på Hells Kitchen. Stackars svensken som ägde stället hade egentligen stängt men släppte in oss ändå. Korvstroganof och ris. En riktig dröm!

 

Efter ett antal avsnitt Hjälp och efter att ha läst halva ”glöm att ni har en dotter” blev det sömn. Eller försök till sömn..

två stupfulla Henke och Jacob kommer inlöpande och skriker att det är pingpongshow på g.


Vem kunde somna om då.. Hj, kål, plåd och ja löpte ut med vattenpistolerna i högsta hugg för att göra Patong osäkert. Bangla road erbjöd fortfarande ett jäkla vattenkrig och vi var inte sena att hänga på.

Hamnade på grabbarna grus. Hade lite förväntningar, men det gick inte ens att jämföra med Ayia Napa!

Iallafall var det där vi blev kvar. Ja gjorde ett försök att kolla in klubben mitt emot men fick försvara mig med vattenpistol när thaisen försökte dra upp mig till stripstången brevid ladyboysen.

Träffade danskarna från Koh phangan på GG också. Och en hög umeåbrats. Grabbsen lekte vakter och jag var helt överygad om att det antingen skulle bli stryk eller halka och slå i huvudet när de löpte runt o sköt vatten i ögonen på folk XD

 

Även när man tror att energin är helt slut så finns det lite kvar. Helt nice kväll!

 

Tyvärr införförskaffade jag ingen vattentät kamera och gjorde bäst i att lämna den hemma. Inget kommer undan torrt under thailands nyår.

 

Vi överaskade en tjej nedanför vår balkong med två hinkar vatten XD usch vad arg hon blev hahahah... den videon har tyvärr gått förlorad för alltid nu. Eftersom jacob och henkes kamera försvunnit spårlöst.

 

 

Puss o kram från Banglaroad ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0