Utgång, Luna Park och hemmafest

24 oktober

 

The swedish pancakes igår blev en hit. Men inte riktigt så swedish style som jag hade tänkt. De frågade vad vi brukar ha på pannkakorna och jag sa sylt socker osv.. tänkte att det skulle passa dem bäst eftersom det är i stortsätt vad de har på allting här. Gick på toa och när jag kommer tillbaka har de plockat fram köttfärs, salami, ost och allt möjligt. Well... inte riktigt som jag tänkt, men det var faktiskt gott, körde på det jag med tillslut.

 

Oså utgången igår: Helt omöjligt att samla massa tjejer och försöka komma med samma tåg. Stressade som sjutton eftersom jag vart barnvakt. Strök tvätt, gjorde i ordning mig, stekte pannkakor, prata i tele och försökte få tjejerna att sluta leka med mitt smink, samtidigt. Missade tåget jag skulle med. Glömde såklart att ha coins med mig så kunde inte köpa en biljett. Orkade inte gå hem igen, så plankade på tåget. Efter mycket krångel var alla hemma hos Nathalie i Sandringham. Zon 2 om nån undrar. Dyrt!

 

Tog tåget till st kilda the saint först, ett mer pubaktigt ställe med good looking bartenders och australienare som berätta att de skulle till svergie nästa år. ”Why?” Undrade vi alla, ”for fun” svarade de. lurade?

 

Plockade upp Paula på vägen vidare.. Hamnade på Baser?... eller någe sånt (; massa nice. Träffade en svensk tjej i baren som visade sig komma från samma ställe som Paula och de hade gemensamma kompisar. Sånt händer heela tiden! Sjuka historier hur alla träffas här.

en hit med bankomat inne på krogen (;


Donken efteråt och sen taxi hem... precis som vi anade var den här taxichaffisen lika lost som alla andra här! Hittar ingenstans.. Har fått lära mig att de ligger 8år efter i tiden här ^^ inga gpser. Tog hundra år att komma hem.

 

Blev väckt halv nio i morse av lilla Sofia som stod och smög på mig innifrån toaletten XD lika bra att gå upp, tänkte jag. Tog våra cyklar / inlines och åkte ner allihopa till stranden. Åkte hela strandpromenaden till North Point där vi käkade frukost :) vädret var toppen! Kom hem och somnade ute i en stol på gården. Vaknade 45min senare och hade en minst sagt suspekt bränna efter shorts som lagt sig typ veckat på benen och tubtop som gett ett rakt snyggt streck över hela mig. Behöver jag beskriva hur mitt ansikte såg ut? Alla tyckte visst det var jätteroligt.

Miguel, Martina och Cata hämtade upp mig och vi åkte till St Kilda, Luna park. Ett nöjesfält. Martina skulle på kalas där och vi andra tänkte att ett åkband en solig dag som denna inte skulle sitta fel :)

Lurade upp Cata  i hennes mardrömskarusell


Indisk mat på kvällen. Sen hyrde tjejerna och Miguel film och jag tänkte kila till Paula och kika film som hon föreslog. När vi sen prata i tele och jag var på väg för att möta upp henne handlade hon helt plötsligt öl.
Planerna var ändrade till hemmafest nått kvarter bort från oss, hos en au pair från Canada. Var en svensk tjej till där, sen lite fler folk, bla några killar från USA och några från Australien. Och alla vet ju att efter nån cider är man inte bara bäst på engelska, utan på ALLA språk. ^^ kul kväll.. Blev dock sent och jag som sovit väldigt för lite redan höll på att somna hela vägen hem.


<33


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Haha blek, prickig bäbis är den nya accessoaren; makes you beautiful every time! Du, det där med handduken ska jag försöka införa på vårt gym, fast med mig själv som undantag. Alla vet ju att prinsessor och Sofia inte svettas. Hursomhelst; det låter som att du har sjukt kul! Har du inte lyckats fånga en ashet australiensare än? Btw, på kalaset igår träffade jag en kille som var från Melbourne! Värsta sammanträffandet :)

2009-10-25 @ 12:01:41
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/
Postat av: Ida

haha :D ska pröva det nångång (; Ne ingen as het australienare än. Har hört att de gömmer sig på vintern och kommer framsmygande på sommaren (; hoppas! nemen wow :P va gjorde han därå? heting (; ? isf haru mitt nr (; huhu

2009-10-27 @ 08:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0