Trouble sleeping…

Vaknade skitpigg klockan fyra och trodde det var morgon, försökte somna om igen… men så bara gick det inte!

Har aldrig i hela mitt liv haft svårt att sova. Tänkte att det säkert går över snart.. men nehe! Låg o väntade på att somna om till kl sex när jag lika gärna kunde gå upp.
Det bra med det var att vid den tiden var klockan 10 på kvällen i Svergie och jag fick sällis i min ensamhet.. Min nya bästis heter webcam! Har redan haft en antal rundvisningar i huset jag bor i och lite happymoments  ^^  fick sällis vid frukosten. Party-Mercedes var ute och festade så hade fortfarande huset för mig själv (Y) Är det föresten någon som har en webcam till övers så skulle jag på andra sidan jorden bli happyface om någon lånade ut den till min mamma o pappa så jag kan få se dem (A)



Sådär duktigt vid halv nio tänkte jag ge mig ut på min lovade löptur, tanken idag var att hitta till stranden! Kom bort mig lite på vägen men tillslut hittade jag en grabb som löpte med en hund, då skulle han garanterat till stranden! ( gratis bajspåsar överallt. Delar av stranden reserverad för hundar o deras ägare. Skyltar överallt om att hunden får gå fri eller måste ha koppel). Började diskret löpa efter honom i värsta tempot några kvarter. Och där var den! Brighton beach.

Kom av mig lite i löpningen när jag helt barnsligt började plocka snäckor och var as lycklig över havslukten och all sand! Verkligen jättefint! Tomt på stranden, ingen badsäsong än. Men det var helt klart en överdrift att ha jacka på sig när man löpte :O höll på att dö av svett! Shorts och t-shirt är det som gäller!


När jag kom hem hade Mercedes kommit, fattar inte hur tjejen orkar med allt! Jobbar i solarium på dagarna och i en bar på natten, och party efter det. Jag var ju helt slut efter min arbetslösa månad!

 

Åkte med Merce in till city, hon till jobbet, jag för att leka turist. Träffade Catrin vid Federation Square. Började med att skaffa oss karta, tågtidtabell och ett nytt nummer till mig…



Numera är jag kontaktbar på: +61406440826 och istället för tele2 tar ”Crazy John’s ” över XD

 

Kikade runt i Melbourne och försökte hitta till Mercedes bar… det gick sådäär! Drack läskig mangodrink och åkte Free City Circle Tram Route runt alla sevärdheter istället. Sedan åkte vi tillbaka till Brighton och mitt hus. Blev matlagning och filmmys på kvällen (Y)


Hade inte klarat mig länge utan den här mysiga och glada tjejen (:  hon blir inte av med mig i första taget!

 

Btw startade jag datorn imorse och såg att jag fått mail från Tessan! updates from my hometown  precis vad som behövdes för att få mig på bra humör! :D <3 thanx söt! Så tro nu inte att någonting undgår mig bara för att jag är några hundra mil bort (;



Saknar er! håll mig uppdaterad! <3


Kommentarer
Postat av: Matilda

Morgonpigga Ida :D trodde vi väl aldrig^^ men du har ju gått upp och simmat om morgnarna så... :P

2009-10-02 @ 16:28:15
Postat av: Ulla och Anders

Tips från Stor Ulla: Healesville Sanctuary är ett bra ställe om du vill se australiensiska djur. Inte ett zoo utan mer som en park ca en timme från Melbourne.

Vi har en webkamera att låna ut till Ulla och Jens.

Ha det så bra "down under" från Ulla och Anders!

2009-10-02 @ 18:07:50
Postat av: Kimizzle

Hej hopp :) härligt att du kommit igång med bloggen :P hare bäst , Kram!

2009-10-02 @ 19:38:33
URL: http://atminstonemusik.blogg.se/
Postat av: Ida

Matilda: pfft pigg och pigg! helt förstörd skulle jag vilja kalla det ^^



Ulla och Anders: Hörde att ni hade en cam :P tur det! Dem dem har nu är så pixlig att man knappt kan urskilja ansiktena (;



kimizzle: ja tyckte det var dags :d Det ska jag hade bra du med (: Kram!

2009-10-04 @ 14:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0