The Rose Street Artists Market

Söndag 19okt

Tänkte träffa Catrin i Southland shoppingcenter idag. Meeeen.. Det ligger i zon två och vi tänkte kila in till stan efteråt. Blir skitdyrt att köpa både zon 1 & 2 biljett till tåget.

 

Åkte till South Yarra istället. Passade på att köpa på mig New Moon, liite nördigt, javet. Och jaaa.. den var på barnavdelningen i bokaffären ^^ Blir läsa snabbt innan filmen kommer. Hittade även en skitbra guidebok, som inte passade min budget. Tog några foton av de bästa sidorna i den. Inte helt tillåtet kanske (;

 

Skulle timea in det och hoppa på Catrins tåg. Missade det självklart. Så kom med tåget efter henne och vi möttes i Parliament station.

 

Tog tram till ett skitmysigt kvarter lite utanför stan, Brunswick. Fullt med secondhand shopar och alternativa klädaffärer och matställen. Hittade en marknad där. ”The Rose Street Artist market”. Massa artister och konstnärer som ställde ut grejer de gjort själv. Hittade sötaste kortet som Catrin köpte. :) Blir garanterat återbesök en kväll i det kvarteret.

 




Käkade mc donken... och helt plötsligt fattade jag varför det är så opopulärt här. As skitigt, massa fåglar inomhus, världens längsta kö och när jag kom fram fick jag en ”small big mac” vafan är det liksom :O en big mac ska väl vara en big mac! Stor besvikelse.

 

Kikade igenom China town och greek quarter. Slutsatsen blev att det finns sjukt många fler kineser än greker i Melbourne.

 

BBQ med familjen och sysslingarna sista kvällen de var här. Testade specialiteter från Argentina. Käkade nån slags korv. När jag var klar berättade de att det var ”blodkorv” Jag anade det, eftersom det var misstänkt likt blodpudding, men tjejerna som också käkat den höll på att spy.

 

På kvällen hade jag fem småtjejer härjandes i mitt rum. Kan tänka er vilket liv och vilka girlfights det har vart här i veckan ^^ Webcama med swedish guys var populärt (;

Ciaoo<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0