The moment I wake up, before I put on my makeup

Bloggen hängde på en skör tråd ett litet tag där, var sugen på att skippa den, men efter lite positiv feedback så är den igång igen (:

Igår var familjens Cleaning lady här, numera splitar vi städningen av huset till en varsin gång i veckan. När hon gick var huset finare än jag nånsin sett det! (även mitt rum och min toalett, woho^^) De måste ju tycka att jag är värsta kass på att städa! Haha. Bättring Ida! 


För övrigt gick dagen sådär!


Skulle med Catrin till South Yarra och söka jobb, men hennes cv var inte klar så vi tänkte: En tur till IKEA, lunch, MARABOU CHOKLAD och ( kanske träffa lite andra svenskar?; ) haha. Men Catrin missade tåget, så de skulle bli för stressigt. Weeeelll...

-Vi åker och kikar Queen Victoria market och käkar lunch där!

Nemen så var det stängt på måndagar!

 - Vi åker tillbaka till Flinders street och hittar på nått..

...Så går inte tåget dit av nån jäkla anledning. Vi skulle behövt åka förbi flera stationer och åka tillbaka igen! We ended up in South yarra as usual! Och fattiga som vi är (snåla alternativt sparsamma) så tänkte vi ju ha fixat allt inom tre timmar. (Enkelt beskrivet: När du stämplar in biljetten kan du resa så mycket du vill inom 2-3h). Hann drägla lite över klänningen som jag vill ha! Och helt sparsamt skippa lunchen (och klänningen)... Tar sån jäääkla tid att behöva åka tåg överallt! Inga korta sträckor! Föredrar min cykel (;

Skärpning med planering för oss två ^^

Kvällen ägnades åt film, The bucket list, om någon är nyfiken :) Gillar för övrigt idén med listor ^^ Har ett par stycken (A)


Idag hade jag typ inget att göra, trött som sjutton. Upp skulle jag ju ändå. Klockan nio drog alla till skolan och jag hade inget att göra XD The AMAZING cleaning lady har rensat huset på mina sysslor. Inget gnäll, absolut inte (; meeeenn vad skulle man hitta på då? Gjorde en budget = försökte få en uppfattning hur mycket mina kvarvarande 90 dollar kan räcka till ^^ . Alldeles för lite! Kom jag fram till, eftersom jag ska börja lägga undan 50 i månaden till hemligt avseende. Hemlis hemlis. Började dåligt med budgeten, inga långa resor idag. Men det var ju inte allt. Vädret ute sööög verkligen! Ville inte träna för hade värsta träningsvärken redan. Startade datorn och såg att mamma hittat min ipod, bra iofs, den dåliga nyheten var ju att den är på andra sidan jorden och jag har alla sladdar och hörlurarna med mig. Helt oanvändbart. Både för mig och dem hemma.


Tänkte skriva lite blogg, öppnade word, nemen så funkade det inte (dina ”prova på” dagar är slut) tack så mycket nya datorn. Och Ja, jag skriver inläggen i word först ^^

Mercedes kom hem och berättade att hon ska flytta nu, Idag! Så packade ihop alla sina grejer, meeeeannns: alla garderober och skitmycket plats till moi! (: iiiih! Nu är det inte så att jag inte gillar Mer, inte alls, men hon jobbar konstant, så dela rum eller ej, kommer träffa henne lika mycket/lite ändå.

Kvällen ägnades till att åka till svenska kyrkan i Melbourne. Denna gång vare min tur att missa tåget! Så Catrin väntade på mig i South Yarra. Vid tramen stod en tjej som, enligt oss booorde vara Anna, som vi skulle möta. Men vi hade ju ingen aning! Det är för övrigt min fjärde blinddate på två veckor. Börjar bli en hejjare på det här!

Först Mercedes på flygplatsen... Kommer fram en tjej till mig, som inte alls ser ut som på kortet jag sett, och säger: ”It's you?” och ja bara ”Yeah, it's me” så hängde på henne. Hade kunnat vart vem som hälst!

 
Andra med Catrin. Förstod att det var hon redan när vi stod på varsin sida av gatan, pga hennes klädbeskrivning. Stod och vinkade till varandra till det blev grön gubbe, typ tre minuter XD

 
Tredje med Olivia, den storryn har ni hört. Jag ska stenhårt till Valeria ”det är hon som är Olivia, hon ser svensk ut”

 
...och nu den här. Catrin var skitcool och gick direkt fram till Anna och frågade om det var hon som var Anna (; Det vare!

 
Var café med svenskt fika, uppskattades! Och Män som hatar kvinnor film för dem som ville, vi ville.

 
Anna är förövrigt skräckexemplet på vad som kan hända när man åker som au pair (förlåt om du läser det här, men det är sant) Får lika mycket i månaden som jag får i veckan. ”Vi betalar allt hon behöver” säger familjen. Sure, snåla svenskar :O inte lätt om man åker som 17åring och inte vet hur det ska vara. Ska vara likgiltigt med ett vanligt jobb och inte som studiebidraget! Så tips till alla med au pair planer: Se till att ta reda på mycket fakta innan ni åker, vad som är vanligt, förhållandena, osv

 
wellwell, lämnar det! Under filmen ringde för övrigt minsta tjejen, Sofia min mobil. Jag som var helt inne i svenskan svarade förstås på svenska och skapade en stunds förvirring. ”What's your favourite colour” frågade hon. Tror någon kommer ihåg min födelsedag iallafall (A). För övrigt börjar den nu! +9h för er hemma (;


puss från födelsedagsbarnet! <3


Kommentarer
Postat av: Ulla

Grattis på födelsedagen, Ida önskar Ulla och Anders!

2009-10-13 @ 16:36:36
Postat av: annsofie

låter som en hel-knas dag du ! :D haha . Imorn fyller du stumpan, säger grattis nu så jag inte glömmer bort det med tanke på tidsskillnader å grejer. imorn ska jag ha seminarium å lämna in arbete, how coool :D .. GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, ha en bra födelsedag Ida ! du är saknad <3

2009-10-13 @ 21:57:12
Postat av: Ida

taaack ulla och anders :D grattis i efterskott på dig med btw (;

2009-10-13 @ 23:58:20
Postat av: Ida

haha jaa ^^ lite kanske! taaaack så mycket anso :D saknar dig meeeed! kämpa på med skolan! <333

2009-10-13 @ 23:59:57
Postat av: Sophiie

CONGRATS HUN' :D Jag har finally skaffat blogg också, så nu kan vi hålla koll på varandra! Jag lovar att fira dig nästa gång vi ses <3

2009-10-14 @ 22:54:16
URL: http://sofiaanholm.blogg.se/
Postat av: Ida

thaaanx babie :D <333 hur har du det i Melbourn :D thih ?? lovar att fira dig också nästa gång vi ses :D haha

2009-10-15 @ 00:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0