Lördag!

Souhtland shoppingcenter på listan, Valeria var snäll och skjutsade dit. Hämtade upp Olivia på vägen. När vi satt i bilen och väntade på Olivia sa jag. Jag slår vad om att det är hon, och pekade på en tjej, hon ser svensk ut. Helt rätt (;

Sjukt shoppingcenter, bli liksom helt stirrig för att det är så stort. Vänjer mig väl snart ^^ Var där i fem timmar och hann knappt gå igenom hela i alla fall. Första sommarshortsen blev inköpta och ett armband. Alla är verkligen övertrevliga i alla affärer, tipsade oss om massa ställen att gå ut på, och alla tycker det är värsta exotiskt att komma från Sverige!


När vi kom ut var det skitvarmt, då har vi vart inne heeela dagen. Pity.


Kom hem och familjen frågade om jag ville med och käka middag hos några kompisar till dem.  Deras kompisars lilla dotter Wilma hade tappat sin första tand, och hade tjatat om att få ha en fest. Skit söt ^^  Alla deras kompisar är svenska så känndes som jag var en i gänget mer än var dem var. Skönt att prata lite svenska. En av dem äger  en svensk butik och dem säljer det jag längtat efter allra mest. Marabou choklad med daim i! Blir garanterat ett besök dit!


Käkade grillat och äkta svensk kladdkaka till efterätt ^^


En av deras kompisar berättade att hon var från Mauritius… att det var mycket finare än man kunde föreställa sig på alla bilderna och berättade om livet där. Vad gör hon här i Melbourne liksom ^^ Det är absolut ett ställe jag ska besöka nåångåång när jag gift mig rikt! (;  


Även fått ett nr till an annan svensk au pair som Valerias kompis Åsa träffat.

 

För övrigt har jag skrivit ner ALLA turistattraktioner som Melbourne har, på en lapp (; Ska jag hänga här några månader till så tänker jag inte missa en grej! Ska pricka av dem en efter en ^^

Bilden idag blir på supersöta Cata aka Cinderella, som skulle iväg på party (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0